Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ang. links på facebook side

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Først og fremmest, så vidste vi ikke lige, hvor dette indlæg skulle laves henne. I hvert fald omhandler det internet og social medie ;) 

I hvert fald, så ligger det sådan, at vi er nogle stykker, som netop har startet en Facebook side. Dette er ikke noget ønske om, at det nødvendigvis skal blive stort med egen hjemmeside eller lignende. Det er ene og alene for at prøve nogle af de teorier af, som vi lærer i skolen og fordi området interesserer os.

Vores spørgsmål er så, skal man have en særlig tilladelse til at linke til andres hjemmesider?

Helt konkret, så drejer det sig om, at vi skrev til en hjemmeside angående tilladelse til at bruge links fra deres side. Det var gjort klart, at vi ville linke direkte til deres hjemmeside og der ville endda stå i kommentaren, at "dagens nyhed var fra [Indsæt navn].dk"

Da vi var i tvivl om reglerne vedrørende dette, så ville vi ganske enkelt spørge hjemmesidens ansvarlige - og hermed regne med, at vi ville få et "meget gerne", da det egentlig kun kan skabe mere trafik på deres hjemmeside. Men det fik vi desværre ikke.

Det skal gøres klart fra vores side, at vi ikke har i sinde at linke til denne hjemmeside selvom det er tilladt eller ej. 

Er der nogen, som kender reglerne indefor dette? Vi er selv overbeviste om, at man normalt ikke behøves at spørge om tilladelse, men kan det være korrekt? Vi har jo tidligere set en kendt Coca-Cola-fan-hjemmeside blive lukket pga. Coca-Cola simpelthen ikke ville have den.
 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så vidt jeg ved skal der ikke spørges om lov til at linke til sider på nettet.

Men man må ikke linke "dybt" til en side. Det vil sige. Man må kun linke direkte til deres forside.

Kim Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser indlægget som om at I ville citere noget tekst og derefter henvise til hvor citatet kom fra. Hvis det er tilfældet, forstår jeg godt de sagde nej.

Hvis det bare er et link (dybt eller ej) uden citater, behøver du ikke tilladelse til at henvise.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Ja det er også nogle år siden jeg synes jeg læste om det "link dybt"

Men her står der lidt om det. Og det gælder vist stadig på nogle sider:
http://da.wikipedia.org/wiki/Dybt_link
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må antage at i den kontekst som Wiki beskriver lovligheden af dybe links er det vist svært at vinde en sag hvis en Facebook side linker til en nyhed.

Det lader til at sø og handelsretten har fokuseret på lovene om kommerciel konkurrence og krænkelse.

Men alt andet lige, så er der jo faldet en dom for tolv år siden, så 100% sikker kan man åbenbart ikke være.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:
Jeg læser indlægget som om at I ville citere noget tekst og derefter henvise til hvor citatet kom fra. Hvis det er tilfældet, forstår jeg godt de sagde nej


Hvorfor det, Dan? Hvad tænker du der kan være i det da? Vi kan umiddelbart ikke se de negative sider af det, men derimod kun positive. Citat eller ej, så vil de da få mere trafik på deres hjemmeside. Men vi er meget åbne for at høre, hvorfor de eventuelt ikke ville.

Helt præcis så drejer det som en oddshjælp, som mit brugernavn nok fremgår af. Vi vil gennemsøge nettet og hver dag poste ét odds fra en hjemmeside, som vil blive fremhævet på vores facebookside. Det kan f.eks. se således ud:

"Dagens odds har vi fundet hos xxxx.dk, og vi er meget enige i deres analyse. Pengene skal i denne omgang sættes på SønderjyskE

[Indsæt link til hjemmesiden, som linker direkte til oddset]"

Er der noget forkert i det? Hvis ja, så lad os endelig høre. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Oddshjaelpen:
Hvorfor det, Dan? Hvad tænker du der kan være i det da? Vi kan umiddelbart ikke se de negative sider af det, men derimod kun positive. Citat eller ej, så vil de da få mere trafik på deres hjemmeside. Men vi er meget åbne for at høre, hvorfor de eventuelt ikke ville.

Jeg hæfter mig ved at du skrev:

Oddshjaelpen:
Det var gjort klart, at vi ville linke direkte til deres hjemmeside og der ville endda stå i kommentaren, at "dagens nyhed var fra [Indsæt navn].dk"

Jeg tolker det som om at du påtænker at dele en nyhed fra et andet site, hvorfor at nyheden pludselig kan læses hos jer og nyhedssitet vil have større chance for at gå glip af eventuelle indtægter via reklamerne på sitet, fordi den besøgende måske ikke fik klikket på linket på Facebook siden.

Oddshjaelpen:
Helt præcis så drejer det som en oddshjælp, som mit brugernavn nok fremgår af. Vi vil gennemsøge nettet og hver dag poste ét odds fra en hjemmeside, som vil blive fremhævet på vores facebookside. Det kan f.eks. se således ud:

"Dagens odds har vi fundet hos xxxx.dk, og vi er meget enige i deres analyse. Pengene skal i denne omgang sættes på SønderjyskE

[Indsæt link til hjemmesiden, som linker direkte til oddset]"

Det bekræfter i øvrigt min antagelse. Hvis ovenstående forslag er hvad I har påtænkt jer, ville jeg stadig sige nej. Jeg får jo netop artiklens indhold serveret på et sølvfad - og ydermere vil der ikke være nogen garanti for at jeres brugere vil oddse hos dem I har fundet analysen ved.

Oddshjaelpen:
Er der noget forkert i det? Hvis ja, så lad os endelig høre. 

Ikke som sådan, men det modarbejder lidt hele konceptet som man som bettingsite (eller andre sites der lever af deres besøgende) forsøger at opbygge. Og hvis I så henter fra flere sites, så er I med til at udvande konkurrencen på jeres site.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

Vi kan høre du har misforstået det lidt. Det beklager vi. Det er os(skriveren), som ikke har fået forklaret det ordentligt.

Oddshjælpen skal vejlede en bruger i at lære, at spille på sportsvæddemål korrekt, så du på sigt kan danne et overskud. Det vil altså sige, at vi på Facebooksiden "Oddshjælpen" vil linke til gode guides, og ikke mindst finde en analyse på et godt spil. Her vil altid være nødt til at trykke på linket, for at læse det hele, og her vil altid stå, hvor linket er fra også.

Denne analyse vil IKKE blive fundet fra et bettingsite, men derimod fra en anden side, som har lavet analysen. Lad os antage det var: http://www.bettingexpert.com

Artiklens indhold vil man netop ikke få serveret på et sølvfad, da man stadig skal klikke på linket, for at finde ud af hvorfor(analysen), hvornår(tidspunkt kampen spilles på), hvor meget(indsats) og ikke mindst hvad man skal spille(Er det direkte på et hold? Er det over/under x antal mål, osv, osv). Altså vil vi ikke servere analysen for brugeren.

Det med at det modarbejder hele det koncept, som et bettingsite har, der må vi erklære os uenige i dit synspunkt. Hvis vi linkede til et bettingsite, så er vi sikre på, at de ville være ovenud lykkelige, da det er penge i lommen på dem, hvis man vælger at sætte penge ind. Der ses jo også på alle ekspert hjemmesider, at de har en boks, som samler de bedste odds. Skaber det mindre profit? Det er jeg overbevist om, at det ikke vil gøre. Det vil skabe det modsatte. 
Desuden så har alle bettingsites også affiliate marketing, hvilket blot bekræfter os i vores antagelse, at de vil være lykkelige for flere links.

Men når alt kommer til alt, så kan vi forstå at det ikke er ulovligt at linke uden tilladelse, og de umiddelbart ikke kan få det fjernet, hvis vi gjorde, men det blot vil være dårlig kutyme at gøre :) Mange tak for det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Oddshjaelpen:
Oddshjælpen skal vejlede en bruger i at lære, at spille på sportsvæddemål korrekt, så du på sigt kan danne et overskud. Det vil altså sige, at vi på Facebooksiden "Oddshjælpen" vil linke til gode guides, og ikke mindst finde en analyse på et godt spil. Her vil altid være nødt til at trykke på linket, for at læse det hele, og her vil altid stå, hvor linket er fra også.

Hvad årsagen kan være til at man siger nej tak til trafik i den kontekst, kan jeg ikke svare på, men det kan skyldes interne regler og politikker hos de sites. Men de kan reelt set ikke forbyde I gør det. Når de nu har sagt nej tak, så er det selvfølgelig hensigtsmæssigt at efterkomme det.

Oddshjaelpen:

Det med at det modarbejder hele det koncept, som et bettingsite har, der må vi erklære os uenige i dit synspunkt. Hvis vi linkede til et bettingsite, så er vi sikre på, at de ville være ovenud lykkelige, da det er penge i lommen på dem, hvis man vælger at sætte penge ind. Der ses jo også på alle ekspert hjemmesider, at de har en boks, som samler de bedste odds. Skaber det mindre profit? Det er jeg overbevist om, at det ikke vil gøre. Det vil skabe det modsatte. 
Desuden så har alle bettingsites også affiliate marketing, hvilket blot bekræfter os i vores antagelse, at de vil være lykkelige for flere links.

Hvis I eksklusivt henviste til mit bettingsite, skulle i være så velkommen. Men hvis I samtidig henviser til andre bettingsites, ville jeg ikke listes sammen med mine konkurrenter. Det ville være mit incitament til at takke nej til jeres forslag. 

Oddshjaelpen:
Men når alt kommer til alt, så kan vi forstå at det ikke er ulovligt at linke uden tilladelse, og de umiddelbart ikke kan få det fjernet, hvis vi gjorde, men det blot vil være dårlig kutyme at gøre :) Mange tak for det.

Og det er den helt rigtige holdning at have :)

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)