Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for kloge hoveder!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!!

Som i nok godt kan se så det mit første indlæg.

Mit spørgsmå/problem er:

Jeg driver en tøj butik i Århus, problemet er at jeg får en masse ros i branchen, men at kunderne udbliver synes jeg, jeg er i gang med mit andet år jeg har ganget min omsætning med 2 fra første år, men da jeg ikke synes det er nok, er halvvejes med omsætningen, men synes det går for langsom, så vil høre om i har nogle erfaringer/ideer, ang. øget salget ydeligere.? er i gang med at lave en webshop, som er oppe og køre inden for de næste par uger, Hvad tror i jeg kan forvente mig af den?

Butikkens profil.

jeg har mærker som ikke ligge andre steder i Århus, og det er det jeg har bygget butikken op omkring, men det tager jo lidt længere tid til at få kunderne til at købe nye mærker,  målgruppe ligger fra 18- 40 år butikken er meget jeans inspirret, og mærkener fejl absolut ingenting, det tager bare for langt tid, synes jeg, eller er det mig der er utålmodigt, har jo også en bank der står prikker mig på skulderen...

Håber nogle at høre fra jer, og få nogle sindsyge fede ideer fra jer.

ps. mærkerne er bla. G-sus, Pepe Jeans of London, Hells Bells, Jankovich, osv

Vi snakkes Toftgaard

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 13:34

Skriv noget mere om hvad du har gjort allerede, om din placering (beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed!!) og om dit prisniveau.

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:43

den ligger i udkanten latinerkvateret, men stadig godt. piris niveuaet er rimelig, jeans fra 499,- 1399kr

Fra København
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:08
Nu er det jo lidt svært at udtale sig om en butik, man ikke har set, men overvej følgende: Svarer butikkens indretning til de potentielle kunders ønsker og forventninger? "I udkanten af Latinerkvarteret" lyder jo meget godt – men er det alligevel et sted folk bare går forbi uden at stoppe op? Er der noget ved, udenfor, i din butik, der får folk til at stoppe op... og efterfølgende også gå ind i butikken? Hvordan er din egen optræden i butikken - er du god til at "læse" folk og komme på bølgelængde med dem? Hvordan er lyssætningen i din butik? Korrekt lyssætning kan øge dit salg og tilsvarende kan dårlig lyssætning mindske det. Få nogle i din omgangskreds til at give dig åben, konstruktiv kritik på dig og butikken. Find f.eks. 10 mulige salgsbarriere og 10 salgsfremmende tiltag. Held og lykke med salget :-) ps. det undrer mig at mange aminoer ikke angiver præcis adresse osv. i deres indlæg. Ved ikke at fortælle, hvor du er har du jo allerede forhindret deltagerne i denne tråd i at opsøge din butik...!
Torben Hammer
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:37

Hej.

Tillykke med biksen. Der har allerede været nogle gode svar, men jeg tænker følgende. Jeg bruger str. 36 i bukser og har i den grad oplevet at den størrelse kan være svær at opdrive (og teenagebutikker er ikke løsningen for teenagetøsers hofter er anderledes end hofterne på os i 30'erne, så pasformen smutter der). Er det en størrelse du har på hylderne, så slå på det! Jeg bor på Frederiksberg, så jeg kommer ikke lige forbi din butik, men når din webbutik kommer op at køre, vil jeg da se om dine mærker er noget for mig:-)

Nu kender jeg ikke så meget til tøjbrancen, men hvad med at arrangere et modeshow? Der må da ligge et hav af uddannelsesinstitutioner i Århus med potentielle kunder, hvor du kan sætte flyers op?

Venlig hilsen

Astrid

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:50

Mail venligst vern@stofanet.dk

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:39

Jeg vil anbefalde dig at læse nogle bøger. Der findes mange om det at øge omsætningen. Et eksemple er Martin Thorborgs bog  Iværksætter til jeg dør.  I den beskriver han hvorledes han sammen med hans makker øgede hans omsætning i den biks han på et tidspunkt havde hvor de solgte spil-software.

Den store effekt kom da de begyndte at tilbyde at købe gamle spil tilbage og sælge de nye med 20 pct rabat, hvis de der solgte gamle spil også købte nye.

En anden effekt kom af at have en god respekt over for kunderne. Men det har du selvfølgelig Party!!!

Hvorledes dette kan overføres til tøj-branchen er jeg ikke helt klar over. Muligheden med at lave en second-store jeans butik ved siden af er måske ikke helt dårlig Big Smile

Men - læs nogle bøger - de er gode at få inspiration af. Held og lykke med det.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37

Hej Toftgaad,

Toftgaard:
eller er det mig der er utålmodigt, har jo også en bank der står prikker mig på skulderen...

Ja selvfølgelig er du utålmodig – men har du nogensinde mødt en iværksætter der ikke er det??Wink

Om det at din omsætning er steget X2 er godt nok i dit tilfælde – det kan jeg ikke sidde og afgøre uden at ha’ din balance liggende foran mig, så det ved du bedst selv.

Men hvis du kigger rundt på de detailbutikker som har succes – så er der et gennemgående trick de bruger, nemlig ALTID at ha’ et eller to slagtilbud.

Ikke noget med og sidde og fedte rundt med en pris der ligger lidt under den sædvanlige udsalgspris på den vare – NÆ, det er et tilbud der virkelig er et tilbud og lokker kunder i butikken – så er idéen at du køber noget mere nu de er der, og det er mit helt klare indtryk at det virker…

Måske en idé til efterfølgelse…

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:50

God litteratur om detailhandel-iværksætteri er bøgerne om Herman Sallling (Dansk Supermarked) og Lars Larsen. Jeg får helt selv lyst til at starte en detailhandel efter at have læst dem selvom jeg er i en anden branche.

Det med slagtilbud lyder som en meget god idé. Få nogle varer over disken også uden at du tjener på tilbudsvarrene, blot du får kunder i butikken...

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

hej Toftgaard

Jeg er ikke enig i at man skal sælge varer uden at tjene penge. Man skal tjene penge på alt hvad man laver.

Jeg mangler din specielle forretningsprofil. Hvad er det specielle ved dine butik og dine varer?

Det er det du skal slå på i din markedsføring som kunne være omdeling af flyers i nabolaget, og så din kommende hjemmeside. Del din brochure ud hvor din kundegruppe er og så er jeg enig i at du må have et par tilbud, der kan lokke kunder ind i butikken. Dit udstillingsvindue trækker kunder til og dit salgslokale er naturligvis indrettet optimalt ikke?

Mvh

Flemming 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)