Hej allesammen, Har et par spørgsmål om beskatning af Fri telefon jeg håber i kan hjælpe med. Vi er et I/S, som måske spiller ind. 1) Skal jeg beskattes af Fri Telefon, hvis jeg igennem virksomheden køber selve telefonen og fratrækker moms, men beholder mit private abbonement? 2) Vi omdanner til et ApS til foråret næste år - hvilken effekt vil det evt. have på en Fri Telefon beskatning? Mange tak på forhånd |
ja desværre er det hele pakken. Husk at momsen skal dels i privat og firmadel ex 50/50 ller hvad det er så bogfør først uden moms ved køb og så momsen som den % del det skal være i linje 2Dan Nielsen:1) Skal jeg beskattes af Fri Telefon, hvis jeg igennem virksomheden køber selve telefonen og fratrækker moms, men beholder mit private abonement?
i princippet ingen dog kan ansatte overfor ejeren underskrive tro og love erklæring om IKKE at bruge den privat og ejeren skal kontrollere det stemmer men vil man kunne bruge den privat - så ingen forskel.Dan Nielsen:2) Vi omdanner til et ApS til foråret næste år - hvilken effekt vil det evt. have på en Fri Telefon beskatning?
vh