Jeg skal bruge det til en artikel, og det er helt anonymt. Skriv gerne hvorfor.
Nej! Jeg mener ikke hash skal lovliggøres - og tror heller aldrig det bliver det. Jeg undrer mig ofte over, at nærmest en hel generation tilsyneladende ikke tænker en lovliggørelse af hash/cannabis igennem, før de ytre sig om fri hash. For ingen fortæller noget om hvordan hash skal lovliggøres, måske fordi de bare synes det skal være lovligt overalt? Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg har røget hash i min ungdom. Meget. Og personer med en anden holdning end mig vil hurtigt kalde mig for en fanatisk ikke-hashryger, men det bunder i meget mere end det. Tag f.eks. en tur til Amsterdam og gå en tur i Red Light district hvor der er en stor blanding af lokale, familier, turister, studerende og naturligvis ludere og pimps. Udenfor opgange og i gader og stræder står folk og ryger hash og blander dermed mig ind i deres ryger, idet jeg går igennem deres hashtåger. På visse strækninger står de med meters mellemrum. Det er ufedt, selv for en der selv har røget. Og ja, jeg kan da bare holde mig væk, men når nu jeg også ønsker at se bydelen, hvorfor skulle jeg så? Jeg kan ikke gå udenom, fordi det ikke altid er til at vide hvad folk laver, før det er for sent. Tilbage til Danmark: Kan du se et lignende scenarie for dig? Det håber jeg ikke. Og så er det hele afhængighedsspørgsmålet, som den uvidende generation påstår ikke er muligt at blive, ved at ryge hash. Jamen dog, hvad er der lige sket i deres opdragelse? Selvfølgelig bliver man afhængig af hash. Og dum. For helt ærligt, har du nogensinde set en person der ryger hash regelmæssigt blive andet end underlig? Hash er et drug og påvirker hukommelsen, koncentrationen og noget mere jeg ikke kan huske...
Så er det påstanden om at "Jamen alkohol bliver man også afhængig af", hvilket vel nok er det mest uigennemtænkt argument af dem alle, for er det ikke det samme som at sige, at hash er afhængighedskabende og er det ikke det samme som at sige, at ved at lovliggøre hash, fordobles de sociale, følelsesmæssige og mentale problemer der er i samfundet (og dermed større udgifter for alle os der betaler SKAT!)?! Når der så ikke er flere argumenter tilbage, begynder fortalere for fri hash at argumentere for, at hash er godt for syge mennesker, f.eks. kræftpatienter og hiv-smittede. Ved du hvad, skal vi ikke bare lade folk der har lidt mere forstand på det, ordne det selv, eksempelvis , læger og hospitalsvæsenet?
Jeg må indrømme, at jeg er temmelig træt af at høre caffe latte generationen slå slag for fri hash, bare fordi det lige er trenden og fordi de mener det er det rigtige at gøre, mens vi andre er optaget af tjene penge og betale SKAT, så de misbrugere af hash der allerede er (og i stigende grad kommer til) kan få professionel hjælp og behandling.
Jeg kunne skrive en hel afhandling om hvorfor hash ikke skal lovliggøres, men jeg må desværre igang med at få hjulene til at køre rundt, så jeg kan betale min SKAT og hjælpe dem der har brug for det, hvilket jeg MED STOR GLÆDE gør...
- Just my 50 cents...