Hej, Jeg sidder som mødebooker og har fået til opgave at booke møder omkring en ny hjemmesidesløsning for firmaer. Jeg ville høre om der var nogle herinde der havde erfaringer eller ideer til hvilket værdier man burde fokuserer på, i sådan en telefonsamtale. Alt inspiration er meget velkommen. God dag derude – på forhånd tak Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE |
Hej Kenniz
Det er sikkert ikke gået din næse forbi, at du er en blandt mange, der konkurrerer på dette marked ... og at der iblandt alle også findes et par tunge drenge med mange sælgere.
Så konkurrencen er til stede. Salgsteknikker er der rigtigt mange af. Et par tips herfra skal gå på følgende:
- Spørg din vej frem i dialogen. Indled gerne med: Jeg synes, jeg kan se, I ikke har nogen hjemmeside ? Er det et bevidst valg at I ingen har ? (Lyt)
Lidt afhængigt af om kunden nu måske tidligere har følt sig snydt af andre udbydere eller hvad årsagen kan være, så har du en åbning til en uformel afslappet snak på baggrund af dine åbne spørgsmål.
- Tip nr 2 skal være, at du skal kende din platform, vide hvad du sælger, kende fordelene ved netop dit produkt, brugervenligheden ... og så skal du tale dansk. Drop faglitteraturen og fortæl mig om de glæder og fordele dit system tilbyder, netop fordi det er lagt til grund for netop jeres platform, at systemet SKAL kunne bruges af os alle sammen, uden bøvl og besvær ...
Så får du kunderne til at slappe af og føle sig i gode hænder ... og så er du faktisk rigtig langt.
Held og lykke. Jeg ku' godt skrive 2-3 A4-sider yderligere, men tænker, at du nu har et par friske bud på indledningen til dine samtaler ... og disse første sekunder betyder bare rigtig meget for dine kunder.
Henrik - 2218 1220