Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man i gang? (kassekredit, lån, banker, rente mm.)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der kan fortælle, hvad der er ”det normale” ved en opstart af nyt firma?

Går man i banken og får så høj en kassekredit som mulig og starter, eller låner man og bruger af dem, til de er væk?

Er der nogen, der har erfaringer med gode/dårlige banker? Hvor høj rente, skal man forvente? Hvad vil de typisk bevilge i kassekredit? Er det normalt en mulighed, at man ikke afdrager det første halve eller hele år?

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 10:12

Nu er jeg blot 16 år, men har lånt en meget lille posion penge, men min onkel og nogle af mine forældres venner har også lånt en ret stor sum penge, og den bank jeg omtaler er SparBank de har en kanon service og en ret go rente sats.

Ellers prøv at gå til din revisor han har sikret en masse forsalg og der er mange, som tilbyder en ellet to gratis timer i starten og de vil sikret også gerne gå med i banken. Det brugte jeg i hvertfald :)  

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 10:18

For det første, lad være med at tænke på lånte penge som nogle der skal bruges indtil de er væk.  Det vil bide dig bagi lynhurtigt. Brug lånte penge som var de dine egne surt tjente penge, dvs. sparsomt og med omtanke :)

Få en revisor til at hjælpe med at lave et realistisk/pessimistisk likviditetsbudget der viser hvor langt i minus du vil komme - det minus skal du så have dækket på en eller anden måde - f.eks. ved en kassekredit.

Det vil være bl.a. på baggrund af dit budget, din person derunder kreditværdighed og erfaring i branchen, og bankens risikovillighed der vil blive taget stilling til om de vil stille den kassekredit du har behov for, og til hvilken rente.

Når du har en kassekredit betaler du jo ikke afdrag, men kontoen tilskrives normalt renter hvert kvartal.

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 10:23

hej

Det var et omfattende spørgsmål, men her er et førsøg på at svare på noget af det.

Grafisk Design piger:

Går man i banken og får så høj en kassekredit som mulig og starter, eller låner man og bruger af dem, til de er væk?

Det kan man da godt, men det mest normale er nok at enten virksomheden, eller hvis det er en personlig ejet virk, ejeren optaget et normalt bankløn. (udover en eller anden form for kassekredit)

men, før vi kommer dertil er der et par detaljer som man er nødt til at have bestemt.

Først, hvilken virksomhedsform er der tale om (A/S, ApS, Intrasentskab, Personlig ejet etc.)

For det andet, hvor mange penge er der tale om at der skal lånes, fremskaffes.

Sidst men ikke mindst, hvilken form for sikkerhed kan der stilles. jo mere sikkerhed jo mindre rente (bedre tilbud)

Mit svar er nok mere til at sætte nogen tanker igang end et egentlig svar på dit sp. men jag håber alligevel at det er brugbartSmile

MVH. Benjamin

Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:43

Det er et I/S, vi skal vel bruge 300.000 (opstart + løn første halve år) og har ingen sikkerhed at stille

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)