Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå dansk moms lovligt

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. 

Sidder og spekulerer over følgende..

Et eksempel. 


Jeg vælger at importer 25 bananer fra Kina til en værdi af 5000 inkl. fragt.

Toldsatsen på bananer  er 0,- 

Men varerne har en værdi af over 80 kr. (det tilladte inden man skal betale dansk moms 25%) 
- derfor skal jeg betale 25% af de 5000,-

MEN MEN MEN MEN, SÅ TÆNKER JEG.... 

Som jeg har forstået det, så skal man ikke betale moms af en varer som er importeret fra et andet EU land.

Så kunne jeg i bund og grund importer mine bananer til eksempelvis Polen, hvor momsen er lavere end i Danmark, og dernæst kan jeg importer  mine bananer fra Polen til Danmark uden at betale moms, når jeg kommer ind i Danmark,  da jeg er indenfor EU´s grænser.

Dermed har jeg sparet den høje danske moms på lovlig vis? Eller er fuldstændig forkert på den?

Det skal lige siges, at jeg er ny på området og derfor ikke har det helt store kendskab til området.

Vh. Omar.  

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker at det er ret ligegyldigt, hvis du er import-registreret og får momsen tilbage senere.

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Får momsen tilbage? 

Jeg er som sagt helt ny på området, men hvis du vil, må du endelig uddybe det. 

Vh. Omar  Smile

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

man skal også betale dk moms indenfor eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej du har da fat i noget . nemligt at man kan spekulere i at momsen er lavererr i visse lande end DK. Du kan importere bananer med polsk moms som privat og det er mindre moms end DK moms . Fragten og andet kan så ødelægge fordelen

Som firma får du dem uden moms og så er det ligemeget om det er polsk eller dansk moms du sparer. Køber du fra Polen betaler du ikke moms, køber du fra DK så samme sag-  da købsmomsen jo er fradragsberettigtet

Du har ret i at for private, kan det være en mulighed at købe fra EU fra et land med mindre momssats en DK - blot ædes det ofte op af fragt og bytteret osv

for varer købt uden for EU gør det ingen forskel da private der betaler dansk moms i alle fald.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen

Når du regner dit dækningsbidrag ud på en vare skal du altid regne uden moms.
Hold momsen helt udenfor!

Du skal jo altid opgive 25% i både købs- og salgsmoms, når du køber og sælger.

Det skulle jo gerne gå lige op. Så hold momsen ude, når du regne på hvor meget dit dækningsbidrag kan være.

Så længe du handler i DK kan du ikke undgå dansk moms.
Der er moms på næsten alle varer og ydelser i DK.

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. 

Dér blev jeg lige en del klogere :-)  

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror at du forveksler 2 ting. Nemlig "told og moms".

Fordi du kan købe noget fra et ikke EU land til 80 kr eller der under og ikke betale told ( dog ikke med videresalg for øje) og er det over 80 kr så skal du betale told.

Men køber du derimod fra et andet EU land, så skal der ikke betales told overhovedet.

En anden ting du skal være opmærksom på er at, med mindre du selv vil spise alle bananerne, så SKAL du importregistreres, hvis du vil sælge dem videre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Kristensen:
En anden ting du skal være opmærksom på er at, med mindre du selv vil spise alle bananerne, så SKAL du importregistreres, hvis du vil sælge dem videre.
kun hvis de er købt fra uden for EU trods alt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person


Cookie - John Hannover:

Nej du har da fat i noget . nemligt at man kan spekulere i at momsen er lavererr i visse lande end DK. Du kan importere bananer med polsk moms som privat og det er mindre moms end DK moms . Fragten og andet kan så ødelægge fordelen

Som firma får du dem uden moms og så er det ligemeget om det er polsk eller dansk moms du sparer. Køber du fra Polen betaler du ikke moms, køber du fra DK så samme sag-  da købsmomsen jo er fradragsberettigtet

Du har ret i at for private, kan det være en mulighed at købe fra EU fra et land med mindre momssats en DK - blot ædes det ofte op af fragt og bytteret osv

for varer købt uden for EU gør det ingen forskel da private der betaler dansk moms i alle fald.

vh John Hannover


Hvis man så oprettede et polsk firma og drev sin webshop fra polen, ville vores kunder spare moms forskelden + div danske uigennemskuelige punktafgifter.
= vi kan sælge vores vare billigere og få flere kunder.. smartguy sparede 25 milioner pr år ved at flytte til netop polen.

Men det er ikke noget nyt vores politikere gør det nemmere for udlændninge end for danskere i danmark :-(

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)