Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer man sig ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer
Er der nogen der ved om hvordan sikrer man sig hvis man salger sin bil og køber vil betale hver måned.
Tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24

det kan man reelt kun gennem oprettelse af en escrow (google det) eller en bankgaranti, og begge dele vil koste køber så meget, at det nok vil påvirke handlen. Alt andet vil være hasard efter min mening, for han kan droppe betalingen og ødelægge bilen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 10:28

Det kan du ikke rigtig, uden at det bliver alt for dyrt.
Jeg vil også mene at hvis køber ikke kan finde finansiering andre steder, så er det nok behæftet med meget stor risiko. 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:12

Enig med de andre.

Hvis du ikke er en bank, leasingselskab eller lignende og har dette som dit primære forretningsgrundlag, så lad være med at tilbyd sådan en ordning.

Hvis køberen vil købe bilen, så må vedkommende lægge den fulde betaling. Hvis vedkommende ikke kan det, så bør du kraftigt overveje om vedkommende så overhovedet kan overholde de månedlige betalinger.

Kan køberen ikke lægge den fulde betaling, så må vedkommende i banken eller et lignende sted og låne pengene. Så er det dem køberen efterfølgende må afdrage til hver måned. Og derved er du ikke påvirket af den potentielle risiko for at køberen pludselig ikke kan betale sine afdrag.

/Jesper

Tilmeldt 25. Oct 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:38

1000 tak for svar.
Vh. Khaled

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)