Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forening eller virksomhed til at arrangere sport events

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

En kammerat og jeg har længe gået med idéen om at arrangere diverse ekstremsport event/konkurrencer i Danmark, og nu vil vi gøre noget ved det!

Først og fremmest er vores formål at fremme den sportsgren, der er vores passion, ved at organisere lokale konkurrencer som opbygning til deltagelse i den internationale scene, men vi vil heller ikke eliminere muligheden for på sigt at tjene penge på det.

Og det er i denne forbindelse jeg mangler viden om en forening eller virksomhed (I/S?) vil være den bedste måde at starte ud på. Jeg har læst på skat.dk og virk.dk uden at finde et entydigt svar.

Vores "bekymring" går på at vi gerne vil undgå at indskyde penge til at arrangere første event, og vi derfor er helt og aldeles afhængige af at kunne modtage sponsorater, donationer, bruger betaling eller at kunne sælge reklameplads. Helst vil vi jo gerne have mulighed for alle måder at skaffe kapital på, fordi vi endnu ikke ved hvilke metoder der er realistiske, men kan det lade sig gøre eller vil den ene udelukke den anden?

Jeg tænker at her i starten når vi skal arrangere første event, at vi ikke vil kunne satse særlig meget på decideret salg af reklameplads og brugerbetaling netop fordi det er nyt og målgruppen i DK er relativ lille. Derfor er vi mere afhængige af andres gunst, hvilket måske vil være nemmere at håndtere hvis man var en forening? Men må vi så ikke tjene penge til os selv på sigt som vi kan hvis vi er en virksomhed?

Jeg ser frem til at høre fra nogen der har erfaring med lignende problemstilling!

VH Søren

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)