Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af pensionsmidler i unoterede aktier/anparter.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15

Jeg tror ikke det er ret anvendt. Dels må man max anvende 25% af pensionsopsparingen OG man må max eje 25% af virksomheden om jeg har forstået ret, dels er den jo stadigt pensionsbundet

Det er et gæt, men jeg tror ikke vældig mange iværksættere har en pension hvor det er attraktivt

Hvor mange har en pension der er stor nok til at 25% af den kan flyttes over i en unoteret virksomhed hvor man kun ejer 25% - man må max eje nu og fremadrettet 25%?

Omvendt må loven være bygget på et vist behov, så det kan være mig der ikke lige kender det

vh

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Skrevet kl. 22:21

Du har sikkert ret for herinde er modellen ALDRIG til debat.

Jeg pusler dog med en variant hvad man måske kan kombinere frie og pensionsmidler i et fælles ejerskab med 4-5 andre.

Dette er ikke så iværksætter orienteret men mere investerings-orienteret.

Det der frister mig er bare det at bringe død kapital i spil i noget som man måske kan få noget sjovere ud af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Pilde:
Du har sikkert ret for herinde er modellen ALDRIG til debat.

Jeg pusler dog med en variant hvad man måske kan kombinere frie og pensionsmidler i et fælles ejerskab med 4-5 andre.

Dette er ikke så iværksætter orienteret men mere investerings-orienteret.

Det der frister mig er bare det at bringe død kapital i spil i noget som man måske kan få noget sjovere ud af.
Jep - hvis man kan finde de 4-5 andre kan jeg sagtens se idéen - Jeg tror ikke det er noget der tænder stort hos mange, men forstår tanken fuldt ud

vh

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Skrevet kl. 22:28

Forestil dig en model hvor 5 personer hver smider 100.000 i frie midler og 100.000 i pensionsmidler.

Så vil der være skaffet godt med midler til at starte noget op på og man vil dels få en her og nu gevinst og der vil være indbygget en pensionsopsparing i det med det samme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37

Pilde:
Forestil dig en model hvor 5 personer hver smider 100.000 i frie midler og 100.000 i pensionsmidler.

Så vil der være skaffet godt med midler til at starte noget op på og man vil dels få en her og nu gevinst og der vil være indbygget en pensionsopsparing i det med det samme.
ikke uenig - bare svært at finde de 5 tror jeg - men JA- vist er det en mulighed som kunne være sjov

vh

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Skrevet kl. 23:31

Spørgsmål:

Mon der findes data der viser hvorvidt denne finansieringsmulighed overhovedet bliver anvendt i dansk erhvervsliv og i særdeleshed om det fremmer iværksætteri som vist var en af hovedårsagerne til at der blev åbnet op for denne mulighed.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Skrevet kl. 22:33

Hej John,

Ser man denne model som en investeringsmodel så minder det vel meget som de aktieselskaber som Difko udbyder. Her tænker jeg ikke på 10 mands projekterne men de åbne projekter med begrænset hæftelse.

Ved at finde 4-5 man kender så kan denne investering måske bare bruges til noget sjovere som man måske også kan have glæde af igennem investeringsperioden.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)