Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefrit befordringsfradrag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg kunne godt tænke mit at starte en tråd, som forhåbentlig kan blive til gavn for mange iværksættere, og den skal handle om fradraget for befordring.

Jeg vil gerne understrege at denne tråd ikke skal handle om bogføring, eller fortolkning af regler, men udelukkende praktiske erfaringer med hvad SKAT accepterer!

Kørsel i egen bil, er en kilde til et ret stort fradrag, og derfor selvfølgelig også genstand for granskning hos SKAT, men hvilke kørsler er det acceptabelt at tage fradrag for?

Jeg har selv været til "torskegilde" hos SKAT, hvor der ingen problemer var, men jeg havde også kun fradraget kørsel til specifikke kundeprojekter.
Men hvad er egentlig acceptabelt?
Hvad med salgsmøder, der ender med ikke at blive til noget?
Kørsel til kurser
Kørsel til netværksmøder med det formål at sælge
Kørsel til møder med potentielle forretningspartnere?

Lad os få nogle bud på hvad der er blevet godkendt, og afvist.
Og igen, denne tråd er ikke for links til regler og fortolkninger, men reelle erfaringer med SKAT om hvad de accepterer.

Fyr løs :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det helt afgørende - også i erfaring er - at man trækker fra i forhold til, at man kan påvise det er kørsel for virksomheden

Det er ikke på nogen måde et krav, at man fik en direkte indtægt.

Hvis man har besøgt Nr. lillesø hvor ens sommerhus ligger - en gang om ugen for at promovere et projekt uden resultat, så vil man kunne regne med at blive straffet for det - men eneste erfaring der duer ( for skat fanger ikke alle) er, at man skal kunne påvise et klart virksomheds formål - og ikke en klar indtægt knyttet til hvert enkelt besøg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)