Hej, for min egen skyld vil jeg ikke nævne min egen hjemmeside/butik, så jeg bruger fiktive navne, men min situation er stadig den samme som jeg beskriver nedenfor. lad os lege at jeg har dette domæne og jeg sælger flyttekasser: www.flyttekassen.dk lad os så lege at man kommer til at lave en skrivefejl når man indtaster adressen og skriver www.flyttekasser.dk i stedet. Nu er problemet så at man bliver redirected fra www.flyttekasser.dk til en helt anden side, lad os sige www.kæmpekasser.dk som også sælger flyttekasser, og som på ingen måde har noget med mig at gøre, det er i princippet min konkurrent. På den måde kan man sige at hvis jeg som kunde skriver min adresse bare et bogstav forkert, at jeg ender op hos konkurrenten. Jeg synes det er lidt fishy, og mit spørgsmål går egentlig på om det er lovligt?, og hvad i ville gøre for at få stoppet sådan et misbrug af min hjemmeside. Det skal siges at jeg har haft min hjemmeside i 3 år, og at jeg kom først til, men jeg ved ikke om det betyder noget. Jeg håber der er nogen som er kyndige i lov omkring domæner, som lige gider at smide et svar, for jeg er helt på bar bund i forhold til hvad jeg skal gøre. Mvh Sebastian |
Hej Sebastian
Det er en træls situation og stå i. Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke det er ulovligt. Du skulle have købt de domæner som ligger tæt op af dit eget domæne og så havdet redirectet det. Men mit råd til dig er at indgive en klage, ved ikke om man gøre det hos dk hostmaster, det er der sikkert andre der ved og så bare ellers kæmp din sag.