Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev fra klagenævnet domænenavne

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har været ude for en totalt scam vedr. et domæne jeg har købt og hvilket jeg altid har tænkt mig at benytte. Har nu modtaget et brev fra klagenævnet fra vedkommende, der har ringet til mig af flere gange, og hvilken jeg har oplyst mine domæner ikke var til salg. Han er blevet ved med at presse citronen har yderligere optaget en samtale som han har fremsendt i klagen på cd rom, hvor jeg endnu engang oplyser at jeg ikke vil af med domænerne og har tanke på at lave webshop når jeg får tiden. I samme forbindelse oplyser jeg også at jeg ikke har haft tid til at ligge webshop eller andet på domænet men selvfølgelig vil gøre det.

Jeg er simpelt hen så harm og irriteret over at man kan være så uærlig, samme personage tilbyder mig x antal kroner for domænet og i god tro siger jeg at det vil jeg tænke over. Først oplyser han at det er til firma på cd rommen, efterfølgende siger han i samme øjeblik at det er til hobbyvirksomhed?? og han vil nu kræve begge mine domæner, hvilket startede ud som et. Iøvrigt, er der nogen herinde som ved om det er lovligt at optage samtaler, uden at oplyse vedkommende (man optager) om dette?. 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Han har tydeligvis også været på Amino og kopiere materiale herfra til brug i klagen. Så han kigger nok med og printer løs i skrivende stund Smile, håber der er nogle der vil komme med deres uforbeholdne mening omkring dette. 

Det må være nogle gode domæner Smile

Jeg takker på forskud og er spændt på at høre fra jer!

God aften på Amino!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:37

Jeg ville tage den med ro, da han næppe vinder noget med den opførsel...

De overdrager ik bare et domæne til andre, blot fordi en eller anden indsender en klage. Så hvis du fremviser, at til domæneklagenævnet, at du er ved at udarbejde et webshop koncept, men at det tager tid, hvilket de også forstår, så lukker de sikkert sagen ned...

Fra man køber et domæne, til der kommer noget online, kan der nemt gå lang tid, hvis der arbejdes "behind the scene"... 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:16
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Der er stor forskel på om der er tale om .dk eller .com-domæne, men jeg går ud fra at du har med et .dk-domæne at gøre da du nævner "klagenævnet"- du mener det Klagenævnet for Domænenavne (dk-domæner).

Det koster afsindigt lidt (500,-) at sende en klage om dette - og pengene får han tilbage, hvis han vinder. Det ser dog ikke ud til at han har meget krudt i kanonen, når han forsøger at fiske efter en telefonsamtale hvor du er høflig og vil "tænke over det". 

Hvis det er et -dk-domæne du har, så log ind på dk-hostmaster.dk og få dit telefonnummer skjult. Så slipper du for mere hylen og bavl fra forkælede mennesker, der tror de er mere berettiget til domæner du jo nåede at få først. Ganske vist har du ikke nødvendigvis hemmeligt nummer, men det er min erfaring at hvis nummeret er synligt hos .dk-hostmaster eller whois.net, så er der større "chancer" for at de irriterende pushy typer ringer. 

Pushy typer, der ringer er sjældent interesseret i at få serveret alle facts, men at bruge at de er knapt så venlige som dem de ringer til.

Jeg forstår godt din harme, da jeg selv har været der et par gange, men nu har jeg fået det vendt til glæde :-)

Med hensyn til optagelsen så er det vist stadigvæk ikke ligegyldigt om det er fra Danmark eller et andet land. 

Jeg ville ikke umiddelbart bekymre mig om han får det domæne. Det lyder som om det eneste han har at gå efter er at du skulle have anskaffet domænet med videresalg for øje og at han evt kan køre rundt i manegen med dig. 

En SEO-gut der vist har omkring 300+ .dk-domæner og har splattet et domæne til med SEO-artikler, der intet har med domænenavnet at gøre har lige vundet en sådan sag. Der var en der ville gafle domænet fra ham, men det lykkedes ikke :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 19:29

Du kan jo altid købe en af de fine templates fra themeforest.net eller andre steder, hvor du får en index side med forklaring om at her kommer snart den fedeste webshop med x slags produkter.

Man kan endda få nogle med tid på eller hvor man kan tilmelde sig til et nyhedsbrev og få besked når shoppen åbner.

Læs reglerne fra DK-Hostmaster omkring tid til at smække noget på det domæne man har købt.

Mvh Jens.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 02:30

Hej Cher

Kedeligt med en sag, men han har formentlig ikke noget at komme efter - Jeg går ud fra, at det er det domæne, som du fik et meget højt bud på, for et stykke tid siden?

M.h.t. til lovligheden af at optage en samtale, så er her et svar fra familieadvokaten, jeg fandt på nettet:

Hej, Familieadvokat.

Er det lovligt at optage en telefonsamtale, uden at oplyse modpart om dette?    

Og er det endvidere lovligt at bruge denne optagede samtale som bevis mod modpart?

Svar:    

Ja, det er lovligt at optage en telefonsamtale, som man selv er en del af og man behøver ikke at orientere den anden person om, at samtalen bliver  båndet.

Ja, det er lovligt at bruge en sådan båndoptagelse som bevis i en retssag.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 08:41

teddy12:

Kedeligt med en sag, men han har formentlig ikke noget at komme efter - Jeg går ud fra, at det er det domæne, som du fik et meget højt bud på, for et stykke tid siden?

Hej Teddy 

En stor tak skal du have for din opbakning det var lige hvad jeg havde brug for. Som jeg har skrevet til dig, vil jeg lade dette være en "prøvesag" samt en lærerig proces for mig selv, omkring håndtering af en domænesag.

Jeg tænker at der, grundet Googles nylige opdateringer samt andet, vil komme flere af disse sager i fremtiden. Udfaldet af sagen har jeg tænkt at slutte denne tråd af med. Forhåbentligt vinder jeg sagen, men intet er sikkert. Indtil da er domænerne mine Smile

Tak til jer Aminoer der har skrevet i tråden omkring jeres meninger og erfaringer omkring domæne sagen, altid rart at have flere øjne på samme sag.

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 16:04

Hej Aminoer

Nåh, denne sag skal tydeligvis køres helt ud i hyacintenSmile. Gid jeg havde samme tid som klager...i dag har jeg modtaget en replik fra klager, der nu skal tage endnu 1 time af min tid, fordi han mener at være den rette ejermand, til mine to håndregistrerede domæner....der må være noget ved dem - ellers havde jeg jo heller ikke købt demBig Smile

Jeg skriver nu min replik til domæne klagenævnet og håber sagen stopper dér. Jeg vil opdatere tråden, så andre på amino kan læse hvordan sådan en domænesag kan arte sig.

God weekend til jer alle.

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 07:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej igen Aminoer

Som skrevet så lovet. Jeg har nu modtaget mit svar fra Klagenævnet for Domænenavne og >>indklagede er frifundet<< - dejligt!

Skulle der være andre Aminoer der oplever dette, skal i være mere end velkomne til at kontakte mig for info om hvordan sådan en sag forløber.

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Telesvar

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)