Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forståelse af regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude, 

Jeg har fået lavet mig en ny smykkevirksomhed, som jeg selvfølgelig gerne vil bogføre. Det gør jeg via Dinero

Jeg har lige et par spørgsmål vdr. regnskab, da det er relativt nyt for mig, og derfor vil jeg meget gerne gøre det ordenligt første gang. 

1. Skal der oprettes en post i regnskabet for hvert enkelt salg?

- Jeg har en masse salg på relativt små beløb (gennemsnit på lidt over 100 kroner). Er det muligt at trække det samme til salg pr. uge, og lave en overordnet post? Eller skal hvert enkelt salg have en post? 

- Og hvad skal hver post indenholde? Er det nok bare at skrive et produkt navn, eller skal jeg vedlægge fakturen? 

2. Jeg bruger eWire som betalingsløsning. De tager et lille gebyr pr. transaktion. Hvor skal jeg bogføre den henne? Sammen med kundens køb, eller på et senere tidspunkt? 

Jeg håber det er til at forstå,

Mvh Gustav

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47219
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15

Hver bogføring af salg skal kunne henvise til præcis hver handel - men du kan sikkert slå småting sammen - det skal bare være klart ud fra bogføringen hvilke samlebilag der hører til, så du altid ud fra bogføringen kan vise præcis at det var salg til xxxx den x/xx-xx af yyyy vare til kr

Det kan fremgå af det samlebilag der så hører til bogføringen.

Ofte vil man lave integration til websiden, men det mener jeg ikke Dinero er klar med til ret mange shop-typer - Derved automatiseres en del af bogføringen

Din bogføring skal så også hele tiden stemme i status = de salg de har skal enten modposteres i bank eller som tilgodehavender

Gebyret ville jeg tage særskilt for at ha overblik over gebyrer - men det er en smagssag . vigtigt er dog, om gebyret evt er uden moms og resten af salget med moms for så kan de jo ikke føres sammen

vh John H

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 16:11

Tusind tak for dit svar John! Jeg håbede faktisk meget på, at netop du ville give mit et svar på spørgsmålet, da jeg skrev det. 

Det har helt sikkert givet noget klarhed. Dog må jeg skynde mig at finde et plugin, eller værktøj, som kan kædes sammen med WooCommerce. 

Mvh Gustav

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 20:21

Er der nogle der kender et smart program, som man kan forbinde til sin wordpress woocommerce shop? 

Der er tilfældigvis heller ikke en person, der har hørt nogle rygter om hvorvidt Martin Thorborg og Dinero vil lave noget der i fremtiden kan? 

- For så er jeg da helt sikkert solgt! 

Mvh Gustav

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)