Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

investor

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!
Jeg skriver for at høre jeres synspunkt!
Jeg er ved, at ligge sidste hånd på den berygtet forretningsplan og har fået flere tilbud på vare hjem, lavet budget (næsten færdigt) fået aftaler om salg af forskellige firmaers produkter ect.
Mit store spørgsmål kommer her: jeg vil gerne søge investor, som gerne må have indflydelse og ejerskab. Men da jeg er i den situation at jeg gerne vil beholde mit nuværende arbejde til, at jeg har knoklet nok til at kunne lønne mig selv som selvstændig. (Har hus, børn ect.) Hvad er jeres syn? Vil en investor kunne acceptere dette? Vil det påvirke udfaldet?
Ideen har fået positiv respons og små opgaver begynder at dukke op. Men men opstart og en drift koster...
vil en investor være villig tror i?
Det skal siges at budget og forretningsplan selvfølgelig vil være klar til den eventuelle snak med en investor.
På forhånd tak

David

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 02:42

DKE:
jeg vil gerne søge investor, som gerne må have indflydelse og ejerskab. Men da jeg er i den situation at jeg gerne vil beholde mit nuværende arbejde til, at jeg har knoklet nok til at kunne lønne mig selv som selvstændig. (Har hus, børn ect.) Hvad er jeres syn? Vil en investor kunne acceptere dette? Vil det påvirke udfaldet?

Du skal have en klar vækststrategi inkluderet i forretningsplanen som skal overbevise en potentiel investor om, at projektet vil fungere - og vokse - selvom du ikke er aktiv på fuld tid. Uden at kende til dit projekt, vil jeg råde dig til, selv at tænke nogle scenarier op som kan opstå uden en fuldtidsansvarlig og forberede dig på, hvordan du vil håndtere disse. Hvis du derefter mener, at det kan lade sig gøre - handler det om, at få det formuleret fornuftigt ind i din forretningsplan, for hvis det ikke er klart, kan det fra investorens bruges i en forhandling som argument på en lavere valuation. 

Held og lykke med din kommende success-forretning! 

Maskara.dk - alt om mode, sundhed og skønhed!  

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 93
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 10:25

Hej
Min første tænke var lidt at man også kunne vende det til en fordel. Der skal ikke indregnes løn til dig i virksomheden før tingene kan bære det. Det ville jeg som evt. Investor se som en stor fordel, så fremt du kunne argumentere for at du stadig kan lægge de timer i det som er nødvendigt og være til rådighed på de tidspunkter det kræves for at den givne forretning kan løbe rundt.
Hvor stort beløb kræves af en evt. investor? Hvilken branche taler vi om?

Mvh Jacob

Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:15

Tak for svarene!
Jamen branchen er indenfor hobby og 3d teknik. Svaret på beløbet ville være i størrelsesorden 300.000 kr. (Noget af et beløb, men forklaringen ligger i at der skal tages varer hjem og ting såsom emballage ect)
Målet er jo selvfølgelig, at være selvstændig på fuldtid og det mål skal nok nåes!

Der ligger i mine produkter, det kan samles til pakkeløsninger eller sælges seperat. Undskyld den mystiske forklaring, men holder kortene tæt ind på kroppen endnu:-)

David

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)