Er der nogen af jer kloge AdWords-hoveder, der ved om man må køre kampagner for en hjemmeside fra to forskellige AdWords-kontoer.
På vores firmaprofil har vi nemlig kampagner for www.styleguy.dk, og da jeg har nogle penge tilbage på min private AdWords-konto, så tænkte jeg om jeg kunne bruge dem til kampagner til vores webshop. Må man det?
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Nej, det er ikke tilladt. Google har en politik lige præcis omkring dette, som du kan læse mere om her.
Da du vil annoncere mod samme domæne med de samme søgeord og budskaber mener jeg klart at du ville bryde Googles retningslinjer på dette område. Så hvis jeg var dig ville jeg ikke køre begge AdWords konti samtidig.
Hvis du har den ene på pause og den aktiv så kan du godt gøre det, det sker der ikke noget ved. For som det nævnes så kan du ikke køre på samme søgeord til samme domæne på samme tid, den ene vil vinde. Men det bruges meget derude i affiliate branchen at folk får lov at markedsføre en side direkte med adwords men kun på ord som website ejeren ikke har i deres kampagne.
Det vil da så betyde, at man kan begynde at "spekulere" i, at åbne nye kontoer hele tiden og gøre brug at de rabat koder som man får i starten. Eksempelvis: "Køb for 200 kroner Adwords - og få 600 kroner" - Eller noget i den dur.
Det er vel ikke lovligt?
Mvh Gustav
Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.