Hej allesammen Nu har jeg siddet ogfuldt lidt med på sidelinien omkring opstart af virksomhed. Jeg startede selv min virksomhed fulltime den 1 Januar. Jeg har allerede en del kunder, men da slet ikke nok endnu.
Jeg ved at måden andre IT Kursusudbydere gør opmærksom på sig selv på er ved at udsende materialer og følge op på det. Jeg tror dog ikke rigtigt meget på den ide mere. Grunden er at de fleste virksomheder er meget trætte af at høre om de mange udbydere der findes på markedet. Så det jeg forestiller mig er aktiv markedsføring gennem eksempelvis pressemeddelser. Et emne kunne for mig at se være, hvor ineffektive folk er i deres daglige brug af IT og hvor mange muligheder der ligger, hvis man bare åbner øjnene lidt. Mit problem i den sammenhæng er bare - jeg har ikke en fløjtende anelse om, hvordan man kommer igang med det. Er der nogle der har gode ideer til det, eller til andre lidt utraditionelle markedsføringsideer til en IT virksomhed.
Min styrke er at fastholde kunderne når først de er kommet indenfor. Dem jeg ønsker at henvende mig til er HR managere og peronale medabejdere. Jeg har muligheder for at fremskaffe "kundehistorier" om hvor godt et kursus kan bruges efterfølgende når man kommer tilbage i virksomheden.
Håber nogle kan komme med gode indspark til utraditionelle metoder til markedsføring :-)
Officekonsulenterne
- Vi bringer viden ud
Christian Kjær |
Nystartet IT undervisnings og konsulentvirksomhed
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Jeg ville måske foreslå at tænke lidt i begrebet "historier". Mund-til-mund reklamemetoden handler jo grundlæggende om succeshistorier, og man kommer kun nemt og billigt i medierne hvis man har en god historie. Det kræver selvflg. at din undervisning og evt. undervisere kan knyttes til nogle gode historier, og det afhænger igen af undervisernes baggrunde, hvad der undervises i osv. Du skriver ikke noget om, hvad din målgruppe er, det kunne være interessant. |
Nej det er naturligvis rigtigt at metoden ikke nødvendigvis virker selvom folk er trætte af det, men det er mest for at skille mig ud fra de rå mængder af kursus udbydere der findes i dagens danmark, jeg ønsker at lave alternativ markedføring :-) Du siger at man kun kommer i medierne, hvis man har en god historie... dvs. hvis jeg kan få en kursist/kunde til at udtale sig om, hvor godt samarbejdet har været så var det en form for indgang til pressen.
Hmmm - men jeg synes stadig den er svær at få kringlet, så det ikke bare er reklame, men en faktisk historie som andre også kunne drage nytte af.
min målgruppe er som det ser ud lige nu, de små og mellemstore virksomheder. De små virksomheder for at tilbyde hjælp til effektivisering og optimering af deres workflow i forbindelse med Officepakken. De mellemstore kunder, for at tilbyde deres medarbejdere at blive bedre til at udnytte deres funktionaliteter med Officepakken.
Gav det mening? :-) |
Hej, Det giver helt sikkert mening.
Jeg går selv efter mellemstore og store virksomheder og har en del erfaring og kendskab til de virksomheder jeg går efter meeeeen.... Det er stadig meget besværligt at komme ind og vinde deres tillid.. selvom jeg har arbejdet sammen med dem i mange år under en anden virksonheds navn..
Mvh,
Martin |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)