Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er SSL certifikat nødvendigt??

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld spørger lidt dumt, og er rimmelig ny på det område...men jeg er ved at åbne min webshop, og der vil jeg spørge, er det nødvendigt med et SSL certifikat, så kunderne kan trygt handle på ens webshop...? Jeg har en magento shop, og hostet hos en magento server, men er det nok? Jeg får at vide, at når man bruger quickpays betalings vindue, så er man sikret, da qp er sikkert sted at handle, men hvad nu hvis man bruger sit eget "frame", dvs man handler igennem sit site, hvad så? Dvs det er ikke et qp vindue man bliver sendt videre til, men man bliver på selve sin side, og handler...Er det så stadigvæk sikkert? 

Håber der nogen der vil kaste lys over dette :-)

Ha en go aften

mvh

CRAZY

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg nok vælge det fra, indtil man skal opgive følsomme oplysninger. Det er jo så lidt en subjektiv vurdering hvornår man synes man giver oplysninger man foretrækker udvekslet over en krypteret kanal.

For mig går grænsen ved mine kortoplysninger - bruger du Quickpays hostede løsning vil deres SSL certifikater være nok for mig i forhold til at handle hos dig.

Men - det er klart at det for nogen har en speciel betydning at de føler deres færden er sikker hele vejen igennem. Jeg tror dog ikke det er størstedelen af dine besøgende.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

CRAZY:
og der vil jeg spørge, er det nødvendigt med et SSL certifikat, så kunderne kan trygt handle på ens webshop...?

Nej det er ikke nødvendigt men det kan være en god ide. Ikke ud fra et lovgivningsmæssigt synspunkt, men ud fra den teori at certifikatet muligvis kan øge din konverteringsrate (fordi kunderne føler sig mere sikre).

CRAZY:
Jeg får at vide, at når man bruger quickpays betalings vindue, så er man sikret, da qp er sikkert sted at handle, men hvad nu hvis man bruger sit eget "frame", dvs man handler igennem sit site, hvad så?

Jeg tvivler på at du kan få lov at modtage kreditkortoplysninger på "din egen side". Der stilles forholdsvis høje krav til betalingsgateways som f.eks. Epay, Quickpay DIBS etc. Kravene er beskrevet i en international standard der hedder PCI DSS (Du kan læse mere her). Jeg går ud fra, at hvis du vil modtage og verificere kreditkortoplysninger fra slutkunden, så skal du også opfylde denne standard. Umiddelbart så tror jeg ikke det vil være lønsomt for dig.

Jeg vil istedet satse på at bruge en af de betalingsgateways der allerede eksisterer. Nogle af disse giver dig faktisk også mulighed for at "brande" dit betalingsvindue, eller køre en del af din checkout process igennem deres servere. Dette har den effekt, at slutkunden har svært ved at se at han/hun faktisk er blevet sendt videre til en betalingsgagteway og kan i nogle sammenhænge virke en smule mere professionelt.

God vind med shoppen!

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

skulle også til at sige er det ikke lovkrav at have en ssl hvis du modtager penge dette er jeg 100 % sikker på at du skal så ja men ellers rapidssl er meget billig og god til at starte med indtil du har tjent penge :D 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

martin larsen:

skulle også til at sige er det ikke lovkrav at have en ssl hvis du modtager penge dette er jeg 100 % sikker på at du skal så ja men ellers rapidssl er meget billig og god til at starte med indtil du har tjent penge :D 

tusind tak for dit svar, og guld korn :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

CRAZY:

martin larsen:

skulle også til at sige er det ikke lovkrav at have en ssl hvis du modtager penge dette er jeg 100 % sikker på at du skal så ja men ellers rapidssl er meget billig og god til at starte med indtil du har tjent penge :D 

tusind tak for dit svar, og guld korn :-)




ups skrev forkert :D

Jeg mente at det ER et krav at have en SSL hvis du laver en webshop. 

Men som sagt rapidssl er så billig :-)

Selv tak :D og held og lykke håber du kommer godt fra start.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er jo påkrævet i PCI DSS - og det vil under alle omstændigheder være en god ide - også fordi der er mange der bliver mere trygge ved det - også selvom de ikke ved hvad det er men bare ser at der er noget grønt eller en hængelås.

Vi har hos os valgt at investere i et certifikat med EV - for at få den grønne adresselinje, men det er nok ikke nødvendigt. Et basalt SSL certifikat er nok. Efter min mening er de 75 kr. om året givet godt ud.

Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 33
Fra  DKGolf.dk Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har forstået det, så er det et krav fra NETS at der er en SSL forbindelse for at opnå

godkendelse / aftale om betalingsindløsning.

Skal ovennævnte forstås sådan, at vælges E-pay eller quick pay , så er disse løsninger integreret på en måde så man opfylder de krav der skal være for at opnå godkendelse hos NETS ?

Få 10% rabat på dit golfudstyr hos http://www.dkgolf.dk/ Brug rabatkoden Amino10

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gizmoalf:

Som jeg har forstået det, så er det et krav fra NETS at der er en SSL forbindelse for at opnå

godkendelse / aftale om betalingsindløsning.

Skal ovennævnte forstås sådan, at vælges E-pay eller quick pay , så er disse løsninger integreret på en måde så man opfylder de krav der skal være for at opnå godkendelse hos NETS ?

Hvis du vælger løsningen med et betalingsvindue fra QuickPay eller Epay - så ja - så opfylder du teknisk set kravene. Men jeg ville stadig vælge at have SSL ud fra den betragtning at folk føler sig mere trygge på din side og handler mere. Hvis jeg ser en side der ikke har SSL handler jeg der som regel ikke - for jeg gider ikke have at alle mulige personlige oplysninger flyder mere end højest nødvendigt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så, lad os nu lige få nogle misforståelser af vejen!

Det er IKKE et krav fra Nets/Teller at din webshop er sikret med et SSL certifikat.

Det er et krav at du PCI certificeret, såfremt du ønsker at behandle kortoplysninger. Under PCI certificeringen er det blandt andet dækket at du ikke må sende kortoplysninger ukrypteret, hvilket selvfølgelig så udmunder i et SSL certifikat - for den som behandler kortoplysningerne, vel at mærke.

Derfor kan du sagtens lave en webshop uden SSL certifikat - godkendelse af din indløsningsaftale er udelukkende afhængig af om du bruger den hostede løsning hos din PSP eller ej (hvis vi isolerer godkendelse til spørgsmålet om SSL certifikater).

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)