Hvis man ønsker at registrere virksomhed, bl.a. fordi man håber omsætningen overstiger de 50.000, men også for at virke mere seriøs på "regningerne" tænker her CVR... :) Men driften af virksomheden i starten vil køre som bi-virksomhed.. opgaverne virksomheden udfører er software-udvikling / konsulent ydelser. hvordan gør man det rigtigst... er det smartes at købe sig til den konsulent-hjælp, man ikke selv kan klare, og så betale konsulenten efter de regninger han SKAL sende. og hvordan men lønnen til mg selv (sagde hunden) er det bare en omkostning i regnskabet ?? Måske er totalt dumme spørgsmål... måske skal jeg bare lige peges i den rigtige retning... men jeg hører gerne jeres forslag |
det vil afhænge af om konsulenten er egentlig selvstændig eller de facto ansat - det er der regler for- man kan ikke bare for at slippe for det som det kræver at ha en ansat, be slutte at det er via faktura - læs evt HER I LINKETjanclausen:er det smartes at købe sig til den konsulent-hjælp, man ikke selv kan klare, og så betale konsulenten efter de regninger han SKAL sende.
ja for en egentlig ansættelse kræver vel en hel masse ekstra (forsikring + pension mv)
- Men det kan jo sagtens være at han reelt er honorar eller freelance (du skal indberette bidragspligtig B-indkomst eller om han med sikkerhed er selvstændig. I linket vil du kunne læse underlinks med forskellene
Hvis du stifter selskab type ApS så i princip ja - ellers i personlig virksomhed er der ikke noget der hedder løn - LÆS DETTE om skat i personlig virksomhedjanclausen:og hvordan men lønnen til mg selv (sagde hunden) er det bare en omkostning i regnskabet ??
vh John Hannover