Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab for ikke-momsregistreret virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er studerende, og har netop udført et stykke arbejde (grafik) for en kunde. I den forbindelse har jeg "oprettet" min virksomhed.
Det er en enkeltmandsvirksomhed, som IKKE er momsregistreret. Dvs. jeg har intet CPR-nummer.

Er det korrekt forstået, at jeg kan have en virksomhed, som ikke er registreret, så længe at jeg bare har et gyldigt virksomhedsnavn, og har styr på min bogføring? Skal det overhovedet meldes nogen steder?

Jeg har sendt kunden en faktura (uden moms), og nu er kunden i tvivl, om de skal have mit CPR-nummer, og indberette betalingen som B-skat?

Umiddelbart er jeg ikke så interesseret i dette, da jeg har udgifter i forbindelse med mit arbejde (udstyr og licenser), og dermed kun mener, at jeg skal betale skat af virksomhedens overskud.

Så nu er spørgsmålene:
Kan jeg overhovedet dette her? (altså trække udgifter fra, inden jeg betaler skat)
Er det smartere bare at blive momsregistreret?
Kan jeg registrere mig, og sende kunden en ny faktura med moms?
I så fald, hvad gør jeg så med det udstyr/licenser, som jeg allerede har købt? Kan de stadig indgå i regnskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09

goehler:
Det er en enkeltmandsvirksomhed, som IKKE er momsregistreret. Dvs. jeg har intet CPR-nummer
så er det ikke en enkeltmandsvirksomhed som sådan, det vil blive misforstået - det er bare en privat person der har faktureret

I virkeligheden burde kunden måske ha givet dig løn, men i alle fald skal kunden indberette hvis du som privat CPR har udført arbejde for kunden - som bidragspligtig B indkomst gruppe 05 i skat.dk når kunden er indlogget under dennes punkt E indkomst

goehler: