Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af engangsbeløb/løn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er en lille personejet hobbyvirksomhed, som gerne vil udbetale et engangsbeløb/løn til vores søn og hans kammerat, da de

har arbejdet for os.

1) Hvordan gør vi det?

2) Kan man bruge danløn?

3) Kan vi trække deres løn fra som en udgift?

VH.

Thomas

https://detlillevinsalg.dk/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47

Ja hvis de har arbejdet for jer bør det jo udløse løn med a-skat og I skal bare lige være registreret som arbejdsgivere (kryds i rubrik hos virk.dk)

Thomas Fallemann:
2) Kan man bruge danløn?
ja absolut .- I kan også logge på med virksomhedens nemIDskat når I er registrerede som arbejdsgivere. Så er der et punkt der hedder E.indkomst hvor I opretter sønnen og vennen ved deres CPR og så kan I vælge timeløn eller månedsløn og bare gøre det en gang og indtaste det beløb de skal ha - så kører skatten via det - eller tilmelde jeg letløn som er punkt samme sted - hvor det lettere - men hvor der skal tilmeldes - eller ja Danløn som er let - men igen kræver en tilmelding.

Endeligt bluegarden som er lidt dyrere men for en engangs ting let (hvis det tager engangstilmelding) for der kan man VIST tilmelde sig gratis og bare betale per løn kørsel -  og bare gi CPR og navn + bankkonto i email, så klarer de alt. Prøv evt at tale med dem http://www.bluegarden.dk/?gclid=CKbmws7gpboCFex3cAodEmgATg - de er dyrest - danløn = 15 kr per løn og gratis tilmelding og e-indkomst/letløn hos skat.dk gratis

Thomas Fallemann:
3) Kan vi trække deres løn fra som en udgift?
ja hvis de har arbejdet for pengene så ja absolut

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 18:09

1000 tak for dit hurtige svar!!

Hvilke konsekvenser har det, når vi opretter os som arbejdsgiver?

Er der alle mulige ting vi så skal til at betale til?

Vh

Thomas

https://detlillevinsalg.dk/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13

nej - hvis I har løn over et vist niveau (som jeg ikke kan i hovedet) og over et vist timetal (som jeg mener er 31 timer) som udløser ATP, så vil der være betaling til barselog AUD/AER som er uddannelse og forsikring m.m. men det er meget lidt og altså baseret på jeres ATP indberetning som få % og ikke  noget der forsætter . kun ud fra det i konkret har indberettet (og det sker via skat/danløn osv) som timetal og løn til ATP

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)