Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud fra butikslokale

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg har fået mi eget lille butikslokale. Jeg har dertil fået en Dagsdato på indbetaling af 5400 Kr. i indskud.

Hvordan slår jeg det ind i mit regnskab, eller hvad skal det går ind under ? og kan der trækkes moms af indskudet når det er penge jeg får igen ved fra flytning ?

 

Håber på nogle gode svar.

 

Michael Madsen

Fyns IT Service.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Det ville jeg bogføre i en statuspost "deposita", så det altså ikke berører driften.

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg tænkt på men det er jo penge der trækkes ud af mit firma så det skal vel bogførers på samme måde som en alm vare, bare med 0% i moms.?

 

 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Madsen:
Det har jeg tænkt på men det er jo penge der trækkes ud af mit firma så det skal vel bogførers på samme måde som en alm vare, bare med 0% i moms.?

Hvordan du bogfører et varekøb, skal jeg ikke gøre mig klog på :-)

Et depositum skal hvert fald ned i en statuspost, så det ikke berører driften. Momsen skal jeg ikke gøre mig klog på - er der moms på indskuddet?

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 33
Fra  DKGolf.dk Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Hvis der ikke specifikt står på din faktura/kvittering at beløbet er incl moms så kan du ikke trække momsen, det gælder alle varer.

Indskuddet skal du debitere under aktiver ( som depositum ) og kreditere på banken eller den konto du nu har betalt pengene fra ( eks. Kontant elller hvis det er private penge som privat indskud )

Ps. Tillykke med lokalerne!
Og har du brug for yderligere regnskabshjælp har jeg en kæreste der er revisor :)

Få 10% rabat på dit golfudstyr hos http://www.dkgolf.dk/ Brug rabatkoden Amino10

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Madsen:
Det har jeg tænkt på men det er jo penge der trækkes ud af mit firma så det skal vel bogførers på samme måde som en alm vare, bare med 0% i moms.?

ja hvis du bogfører en vare ved at den lægges på lager og har samme værdi så kan du godt beskrive det sådan. I alle fald foregår bogføringen rent i status . debet dopositum tilgode - kredit bank - det er ikke en omkostning men flytning af kontanter fra bank til helt samme værdi i depositum

Der bogføres således ikke på en driftskonto - kun i status i denne forbindelse

Moms vil fremgå og afhænger helt af om udlever i denne forbindelse er momsregistreret - mange er ikke - men der er også erhvervsudlejere som er momsregistrerede - mit gæt er, at din ikke er hvis ikke momsen fremgår, og du skal aldrig bogføre noget med moms hvis ikke det fremgår af regningen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en Dagsdato seddel hvor der IKKE fremgår at det er Incl. moms men det er et moms registrerede udlejningsfirma jeg lejer igennem :)

 

Michael Madsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Madsen:
Jeg har fået en Dagsdato seddel hvor der IKKE fremgår at det er Incl. moms men det er et moms registrerede udlejningsfirma jeg lejer igennem :)
jeg ville af mange årsager absolut ikke nøjes med en dags dato på et sådan indskud - de kan siden sige, at det var depositum for lån af tæpperenser eller hvad ved jeg Smile 

Bed om en bedre dokumentation for, at det er depositum (som jeg så går ud fra står klart beskrevet regler for i din kontrakt så intet kan misforstås med hensyn til tilbagebetaling + dokumentation af det lejedes stand ved overtagelsen) - Af fakturaen som jo er til din virksomhed, bør det klart fremgå, at det er depositum i.h.t. kontrakt af dato x.xx.xxxx og du kan forklare dem, at hvis det er med moms, skal momsen fremgå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

På denne dagsdato seddel står der at beløbet dækker indskud for lejemålet med adresse osv. Men kan jeg forlange en rigtig faktura på det ? . Nu ved jeg at alt papir arbejde bliver lavet hos advokatfirma på domhusgården i Odense, så håber der er styr på det :)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

svært at sige - det lyder vel rimelig hvis kontrakten er i orden - men omvendt lyder det absolut ikke rimeligt hvis der er moms på og det ikke fremgår, så du kan jo høre ham i alle fald - om der er moms på - formentlig er der ikke moms på rent depositum

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)