Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frygten ved at starte en webshop !

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg sidder og tænker lidt over, hvordan det mon er at drive en webshop. Jeg personligt, uden at vide hvorfor, synes bedre om at have en fysisk butik end en webshop. Det med butikken er fysisk, det kan man forholde sig til, men det med webshop er abstrakt,..hvis i kan forstå mig!?
Jeg tænker, man har køb en masse ting og så kan man ikke komme af med dem, hvad så ?
Eller der starter en anden webshop og hugger alle éns kunder ..

Så må jeg vide hvorfor har DU valgt have en webshop og ikke en alm fysisk butik ?
Hvor mange ordre får du ca til dagligt ?

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 22:31

Godaften

Kan godt være det kun er mig, men hvori er forskellen i den problematik du der stiller? Åbner du en fysisk butik er du faktisk nødt til at have flere varer hjemme. En fysisk butik med halvtomme hylder sælger ikke. Der er et gammelt udtryk der holder: "varer sælger varer"... I en webshop kan kunderne jo ikke se om du har 1 af hver eller 10... (Med mindre man skilter med lagerbeholdningen). Og i en fysisk butik har du jo heller ikke garanti for en anden ikke åbner en butik rundt om hjørnet?

Så kan du forklare hvorfor du tror det er nemmere med en fysisk butik?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Det koster os kassen at oprette en fysisk butik, ved online webshop kan man os benytte sig af dropshipping :D

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Classygents Skrevet kl. 10:22

Kære Justhigh
Først for at besvare dit spørgsmål:
Jeg åbner en webshop da udgifterne er mindre end ved køb af fysiske lokaler.
Samtidig gør jeg det, fordi at mine kunder ikke er begrænset af geografiske afstande når de handler på min e-shop i modsætning til hvis jeg havde en fysisk butik.

Fordelen med en webshop, synes jeg, ligger i at man har færre udgifter, og dermed er mere konkurrencedygtig, så simpelt er det.

Problematikken ved at have et varelager du ikke kan få solgt er ens om du har en fysisk butik eller en webshop. 
Men fat mod, hvis du tror nok på din ide/koncept/produkt, eller er en selvsikker sælger, burde det ikke være din største bekymring. 

Dropshipping er en god løsning, hvis du er bange for at stå med et varelager du ikke kan sælge. Tjek evt. http://www.amino.dk/forums/t/206212.aspx  

Frygten for at miste kunder ved at en lignende webshop åbner, er jo basal konkurrence, og kan også ske ved en fysisk butik hvor storkæde konkurrenten åbner overfor. 
Det handler jo om at kunne tilbyde dine kunder noget, som de ikke kan få hos andre, eller som de kan få bedre eller billigere igennem din shop, Webshop eller ej.

Håber det var et brugbart svar :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)