Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé overfor investors, uden at de snupper ideen?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har en idé/service som jeg meget gerne vil føre til Danmark. Men som studerende er det svært at have penge til at starte en idé/service op, så derfor er jeg nød til at få en aftale med en investor, og fortælle dem om ideen, men som det ser ud nu, så har jeg ikke mulighed for at få patent på ideen.

Så derfor vil jeg meget gerne høre om der eventuelt er andre muligheder for at give oplysninger til en investor, uden at han/hun/de kan snuppe ideen, og føre det frem i Danmark.

Jeg har fået udkig på en Seed Capital. De virker som et meget interessant valg, og virker meget seriøse omkring deres arbejde, og har været med til at starte nogle gode virksomheder op, så ville samme tid høre om der er nogen som har erfaring med dem.

På forhånd mange tak for jeres tid, og jeres svar! :D

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 01:00

Kig på en NDA - Der ligger vidst nok en skabelon her på Aminoet sted. 

Held og lykke med det - og husk i øvrigt at det oftest er bedre langsigtet at starte uden en krone på lommen ;) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 01:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De store selskaber fokuserer på at investere i personer som kan føre koncepter ud i livet. De lever ikke af at stjæle andres ideer og lave dem selv.

Så længe du ikke har fokus på business angels, bør du ikke frygte at nogen tager din idé.

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 01:28

Det lyder som noget jeg skal undersøge. Kan se at startvaeks har en rimelig god beskrivelse af en hemmelighedsaftale. :)

Nu har jeg ingen erfaring med investorer, og hvordan det foregår. Men hvis vi nu siger at de investere i ideen, og det ikke ender med at være den bedste succes. Hvad sker der så, skal man betale penge tilbage, eller er de penge bare gået tabt for investorerne? :)

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 01:29

Den tanke havde også været inde og vende i mit hoved, at store investor ikke røv render en. :)

Men ville bare være på den sikre side, inden at jeg begyndte at hoppe ud i det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:32

Nikolaj Lund Andreasen:

Nu har jeg ingen erfaring med investorer, og hvordan det foregår. Men hvis vi nu siger at de investere i ideen, og det ikke ender med at være den bedste succes. Hvad sker der så, skal man betale penge tilbage, eller er de penge bare gået tabt for investorerne? :)

Det kommer fuldstændig an på hvilken aftale i laver fra starten, hvad der står i kontrakten, og om det senere skulle vise sig at det måske gik konkurs fordi du gjorde noget forkert og han derved kan stille dig til ansvar, eller hvordan og hvorledes. Så sørg for at få klarer aftaler fra start - og på skrift.

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 01:35

Okay, mange tak for dit svar.

Hvis man skal have lavet rigtigt fra start, er det så vigtigt at have en advokat indover, eller er det noget man selv kan føre? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:38

Det er nok smartest at ofre et par tusinde på en advokat der kan skrive aftalerne ned så de ikke kan misforståes. :-)

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 01:39

Helt sikkert, mange tak for svarene! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:42