Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge tilbage i skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en virksomhed, en webshop, og har efterhånden købt en del til shoppen og varer mv. for min egen privatøkonomi.

Men er kommet i tanke om at jeg jo må kunne få skat penge tilbage eftersom jeg har købt tingene for min privatøkonomi som jeg har betalt skat af? Og jeg fremover ikke vil have betalt skat af de varer jeg køber over firmaet, da der allerede står penge i firmaet til den tid. Jeg har vel i princippet lånt firmaet penge right?

Måske nogen der vil uddybe lidt?  

Hvordan får jeg disse penge tilbage af SKAT?

Mvh. Mikkel Andersen

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:44

jeg er ikke kvalificeret til at kunne give et fyldestgørende svar, men kan da fortælle hvad jeg har gjort

Har selv åbnet en webshop. Der har jeg også nogle gange købt for mine egne penge. De penge har jeg ført ind i mit regnskab ved at bruge kontoen "mellemregning" under egenkapitalen. Det kan du finde meget mere om i søgefunktionen her på amino. På den måde er de så kommet ind i regnskabet og momsen figurerer så i mit regnskab. Men husk SKAT har sendt mails ud omkring det er tid til momsafregning senest d. 18. november.

Men du skal få et svar fra en mere kyndig end jeg, der kan uddybe det noget mere. Men brug søge funktionen der er en masse om emnet.

Mette

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 20:44

Det afhænger af hvilken beskatning du vælger af din indkomst fra virksomheden. Det gøres op i forbindelse med du udarbejder et regnskab, som du vedlægger en kopi ifm. indsendelse af din selvangivelse (der er dog ikke krav om at du sender regnskabet med).

Har du underskud i din virksomhed vil du fradrag i din indkomst, og skatten heraf (såfremt der bliver tale om overskydende skat) vil du få retur, når din årsopgørelse er blevet dannet hos SKAT.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:12

Mange tak for svarene i to!

Og regnskabet du snakker om, skal blot bestå af købte varer, solgte varer, og fortjeneste deraf? 

Mvh. Mikkel Andersen 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:58

Hvis du vil undgå problemer med SKAT så er det en god ide ikke at købe tingene privat. Hvis reglerne skal følges 100% kan moms på regninger der ikke er udstedt til firmaet ikke fratrækkes i momsregnskabet.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:55

Beregningen foregår nogenlunde sådan:

Indtægter
- vareforbrug
- andre omkostninger
= overskud til beskatning (eller underskud, som giver fradrag i øvrig personlig indkomst)

Som nævnt sker evt. tilbagebetaling af for meget indbetalt personskat først i forbindelse med indlevering af selvangivelsen, så der er lidt tid til endnu. I beregningen er det vigtigt at huske, at der er tale om vareFORBRUG ikke vareINDKØB. Du skal optælle dit varelager jævnligt og i hvert fald pr. 31. december, for den del af vareindkøbet, som stadig er på lager, må ikke trækkes fra.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)