Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Webshop - Er helt grøn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino'er :)

Jeg er ny herinde, så håber i tager godt imod mig :)

Jeg syntes selv, at jeg er kommet med fornuftig idé til en webshop og kunne godt tænke mig at føre den ud i livet.

Jeg har efterhånden fået rimelig styr på det med forhandleren/producenten, regnskab, markedsføring mht opstarten og har planer om at betale mig fra dét design til shoppen, som jeg har tænkt mig. Jeg har brugt ret lang tid, herinde og på andre gode sider, på at søge information mht opstart af webshop og har lært en masse brugbare ting.

Mht. oprettelse af selve virksomheden ( CVR, moms nr osv. ), er jeg tilgengæld helt blank og savner egentlig noget hjælp. Jeg syntes at hver gang jeg læser på det, ender det med at blive det rene vrolapyk. Jeg føler slet ikke at jeg har godt nok styr på det, til at kunne starte op og ville nødigt lave en kæmpe brøler fra start af. Det mest optimale ville være, en der kunne følge med på sidelinjen og guide mig lidt igennem opstarts fasen. Så søger vel egentlig en flink person (gerne i nordsjælland), der kunne have lyst til at hjælpe mig lidt i gang. Så sig endelig til hvis du har lyst, eller skulle kende en der har det :)

Da mit kapital ikke er voldsomt stort ( ca. 10k ), havde jeg i tankerne at starte ud med dropshipping og derefter købe et mindre lager af de mest populære produkter. Ville det være helt i skoven eller er det realistisk nok?

på forhånd tak :)

Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Da du siger din kapital ikke er så stor er der jo nok kun en vej frem at finde et billige hosting og et gratis shop system og i gang med at sætte det op selv..

Hvis du har brug for hjem kan du skrive til mig på kb@zipmedia.dk

 

/kim

 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har leget lidt med at sætte prestashop op på localhost og havde i tankerne at bruge det eller magento. Jeg har bare ikke kunne finde et tema jeg kan lide. Mht hosting havde jeg kigget på noget ala surftown eller ligende.
Jeg har en kollega, hvis nevø er programør og han er frisk på at lave designet til en fornuftig pris :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

 

prestashop er også helt fint, men jeg vil nok anbefale dig at få en til at designe et måske på flexer.dk eller på exp.dk med hensyn til surftown er det et ok sted at start men du skal være klar over at deres server ikke er stabile og ikke altid virker som det skal. så pt. ville jeg nok tage det med i min overvejelses

/kim

 

 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for de gode links, de er nu gemt :)

jeg var ikke klar over at surftown ikke altid var så stabile, så er glad for du nævner det.

er der nogle andre du vil anbefale i stedet?

Fra København
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 36
Fra  GreenCreative Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian, Velkommen til Amino :)

Mht. CVR, moms, SKAT osv, så kig ind forbi http://startvaekst.dk/ hvor du kan få gratis rådgivning til netop dette - har selv benyttet mig af det, og fik et møde på gentofte rådhus, som jeg fik meget ud af. Hvis du vælger kommune i rubrikken "find sparring nær dig" så har du mulighed for at kontakte en rådgiver og aftale et møde.

Håber det hjalp :)

Nysgerrig på 3D print? - Kig forbi GreenCreative

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian s:
Mht. oprettelse af selve virksomheden ( CVR, moms nr osv. ), er jeg tilgengæld helt blank og savner egentlig noget hjælp.

Et godt sted at starte, kunne være Skats gratis kurser om ny virksomhed. Der vil du sandsynligvis også kunne få svar på alle de spørgsmål du måtte have. De er gratis, og du kan se deres kursuskalender her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665

Med hensyn til shoppen har vi selv valgt en Magento løsning, som vi har fået gennem magentohotel.dk / Powerhosting, som vi er voldsomt begejstrede for. Dem kunne du tage en snak med. Hvis du har lagt dig fast på en Magento løsning, er dette det helt rigtige sted at få den hosted.

Alternativt kan du kigge på shoporama.dk som jeg også holder lidt øje med. De laver konstant en masse lækre nye ting til deres brugere, og der er godt nok smæk på hastigheden på deres shops. Om 10.000 er nok til at komme igang med disse to løsninger med design  indløsningsaftaler er jeg ikke helt sikker på, men du kunne jo prøve at tage fat i dem. Jeg er ret sikker på at du er i gode hænder begge steder.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

GreenCreative:
så kig ind forbi http://startvaekst.dk/ hvor du kan få gratis rådgivning til netop dette - har selv benyttet mig af det, og fik et møde på gentofte rådhus, som jeg fik meget ud af.

Det er godt at høre, mon ikke jeg skulle se om jeg selv kunne få sådan et møde arrangeret :)

igang - mange tak for links'ene og ikke mindst dit svar, vidste ikke skat holdt sådanne møder. Melder mig højst sandsynlig også til en af dem :)

Hvor stort et kapital ville du mene der skulle til, for at starte webshop med eget design, betalingsløsning osv?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian s:
Hvor stort et kapital ville du mene der skulle til, for at starte webshop med eget design, betalingsløsning osv?

Det er svært at sige, men hvis du går med Magento og en standard template, kan du godt komme i gang for 10.000 kr. Jeg var bare en smule for hurtig i min vurdering af prislejet:

1 års hosting hos Powerhosting: 1.500 kr.

Oprettelse og 1 års Pro abonnement hos ePay: 3.000 kr.

Oprettelse af indløsninsgaftale hos Nets (Dankort): 1.000 kr.

Oprettelse af indløsningsaftale hos Swedbank (Øvrige kort): 0 kr.

Total for basis: 5.500 kr. Så har du en køreklar og driftsikker løsning, der kan modtage de fleste kort.

Dertil kommer omkostninger til template eller eget design. Men det billigste og letteste er selvfølgelig at finde en lækker standard.

Så skal du bare have lidt emballage til forsendelse, frimærker eller portomaskine, samt øvrige småting. Så hvis du ikke skal købe dig til for mange personlige tilpasninger (vi skal selv betale os fra det meste, for vi har ikke selv evnerne :o) ), så kan du faktisk godt få en fornuftig løsning for under 10.000

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Vedr. opbygning og opsætning af din kommende webshop der kan du læse artikler på www.Opbygning.dk

Det er en online og gratis informationsguide om tekster, overskrifter, linkbuilding, SEO, knapper og flere andre ting du kan tage med i overvejelserne når din side skal programmeres. Der bliver delt forskellige guldkorn og brugbare iværksætter tips.

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)