Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance bogholder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, kan man som selvstændig bogholder lave en kontrakt lignende dokument hvor man skriver fx jeg som bogholder har kun konteret tingene og alt ansvar ligger hos ejeren? Hvis I forstår hvad jeg mener.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19

ja det kan man da - hvis ikke det skræmmer ham man skal bogføre for, men vist kan man det

Jeg ved ikke helt hvad formålet er - det kunne være to ting

1. Du vil gardere dig mod regulære fejl du mener at kunne komme til at lave - Det kan være naturligt men vil jo kunne skræmme kunden vil jeg tro
  2. Du vil friskrive dig hvis du bogfører snyd på ordre af ejeren som siger den kasse vodka til min kone skal bogføres som vinduespolering - Det ville jeg nok ikke være så vild med, så der ville jeg gøre klart, at jeg ikke vil medvirke til snyd, men naturligvis bogfører korrekt og så der opstår så korrekte og gode fradrag som lovligt
Du vil ikke ha ansvar hvis ejeren giver dig bilag der ser ægte nok ud - men er falske - det vil altid være ejerens ansvar

Uanset hvad - vil det være ejeren som skat går efter - men han kan jo så ha noget regres mod dig hvis du har kludret alt sammen på trods af løfte om freelance bogføring af højeste klasse - så der kan fritskrivning være udemærket

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ansvaret vil vel være virksomhedens. Spørgsmålet var om du ikke vil have mere brug for en ansvarsforsikring for fejl som du måtte forårsage.

Jeg ville aldrig selv hverken overveje eller anbefale en bogholder, der ikke har en sådan.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:30

Henrik Koudahl:

Ansvaret vil vel være virksomhedens. Spørgsmålet var om du ikke vil have mere brug for en ansvarsforsikring for fejl som du måtte forårsage.

Jeg ville aldrig selv hverken overveje eller anbefale en bogholder, der ikke har en sådan.

Helt enigYes

Det vil altid være indehaveren/ledelsens ansvar, at bogholderi og årsregnskab er korrekt.

Som bogholder kan der ikke afgives en erklæring, idet dette alene er forbeholdt godkendte revisorer.

Derfor vil det for freelance bogholdere i overensstemmelse med Henriks svar være en fordel med en ansvarsforsikring, som i tilfælde af skadespåvirkning for fejl og mangler, vil kunne udrede et økonomisk tab.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)