Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dreamweaver - skal jeg købe/installere eller kan jeg få adgang uden?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Vækstvirksomhed Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal hente noget tekst og billeder på min kundes hjemmeside som jeg skal bruge i videre markedsføring. Kunden har sendt mig login oplysningerne til hvad jeg troede var et webbaseret CMS, men det er Dreamweaver vist ikke!?

Skal jeg downloade og installere Dreamweaver for at kunne få adgang til kundens materiale? Og kan jeg gøre det uden at købe pakken?

Håber nogen kan hjælpe mig!

Mvh

Lisa 

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 272
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 13:10

Adobe har en proeve periode, saa kan du hente det gratis og have det nogen dage.

http://www.adobe.com/downloads.html?promoid=JZEFS

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 13:27

Alternativt kan du vel "bare" copy/paste fra web-siden

Tilmeldt 30. May 13
Fra  Vækstvirksomhed Skrevet kl. 14:14

Hej Mark,

Mange tak for det! 

Alle:

Jeg trorde at kunden havde en webbaseret hjemmeside som f.eks. Wordpress som jeg så kunne logge ind på og hente materialet. Men så vidt jeg kan se kan jeg ikke gøre det med Dreamweaver - eller hvad?

Lisa

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:28

Hej Lisa

Billederne må da ligge på "serveren" ellers har kunden dem vel som original og skal de bruges til tryk, så skal de være i bedre opløsning end dem som er på hjemmesiden.
Teksten kan du jo hente direkte fra hjemmesiden, der behøver du ikke andet end copy/paste.

Hvis det er fordi du skal opdaterer hjemmesiden, så bliver du nødt til at have kendskab til lidt HTML opbygning (hvis du ikke selv har Dreamweaver) og indsætte den ændrede tekst de rigtige steder, samt nye billeder hvis det er det du skal lave?

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:29
Er det så ikke bare FTP login du har fået? Altså et login til filerne på serveren - har du prøvet med et FTP program som f.eks. Filezilla? (Du kan også connecte med FTP via dreamweaver)

Men hvis teksterne og billederne er synlige på hjemmesiden er det vel bare at kopiere det - som en har skrevet som forslag allerede
Tilmeldt 30. May 13
Fra  Vækstvirksomhed Skrevet kl. 14:58

@Bennie: Jeg havde ikke set dit indlæg, men jo det er selvfølgelig hvad jeg skal gøre. Dumt at jeg ikke havde tænkt på det Hmm

@Andre: Tak for hjælpen, men der skulle en helt simpel løsning til Embarrassed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)