Jeg mangler en ensartet opgørelse af forskellige kommercielle radiostationers og trykte mediers lytter- og læsertal, så jeg kan vurdere, hvilke medier som kan give den bedste kontaktpris. Det er for dyrt for os at abonnere på Gallups Medie og Radio index, men måske er der en Amino, som kender nogen, som kan komme med et tilbud på en udskrift fra Gallups Medie- og Radio Index. Annoncesælgerne opgør deres lytter- og læsertal på forskellig vis, så vi kan ikke lave direkte sammenligninger.
Med andre ord ønsker jeg at vide, hvor godt forskellige medier dækker vores målgruppe, som jeg her løst vil definere som 'kvinder mellem 18-45 bosiddende på Sjælland' for eksemplets skyld.
Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.
Du kan måske finde lyttertallene fra de kommercielle radioer på www.radionyt.com.
Hartvig Media, der står bag Radionyt.com udsender også Radio- TV-Håndbogen, der har lyttertallene med fra alle de radioer, der har fået lavet Gallup-måling.
Tak for tippet med radionyt. De tal jeg har set derinde har været bruttolyttertal. Vi mangler lyttertal afgrænset på alder og geografi. Løst formuleret: Kvinder 18-50 med bopæl i storkøbenhavn. Kan være en ide med radio-tv-håndbogen. Den har jeg aldrig hørt om før, men den kan være relevant. Fedt med respons ;)
Har du set mit indlæg om at vi mangler skribenter som kan plante historier i dameblade? Måske noget for jer? Jeg satte det i, i dag under gruppen pressemeddelser m.m.
Tak igen
Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.