Hej Aminoer,
Han kunne godt tænke sig fra mig: - Sparring generelt i forhold til online forretning, markedsføring osv osv. - At jeg tager ansvar for at holde siden ordentlig og retter tekniske fejl og lignende - At jeg på eget initiativ kommer på nye ideer til siden og indtjeningsmuligheder - At jeg generelt bare har ejerskab og ønsker at drive det fremad Vi har et rigtig godt samarbejde, men der er ikke voldsomt mange penge i det (endnu). Det har jeg dog troen på at der kan komme, og jeg ville hade at stå i en situation hvor jeg hjælper ham bare fordi jeg syntes det er sjovt og fedt, og at der så går hårdknude i det når pengene skal fordeles. Hvordan søren får man lavet sådan en aftale? Jeg finder det vanskeligt fordi en af de ting jeg f.eks. kan levere er at lave og sætte affiliate aftaler op, hvilket jo i nogle tilfælde kan betyde mere eller mindre passiv indkomst (ihvertfald i en periode). Så hvis vi f.eks. aftaler at jeg får 50 procent af afkastet på et tiltag som jeg finder på og implementerer, kunne jeg i teorien bare læne mig tilbage og inkassere, mens han knokler med at drive trafik til siden. Det har jeg selvfølgelig ikke tænkt mig, men jeg ved heller ikke om jeg har lyst til at være involveret uden en mere konkret ide om hvad jeg kan forvente - mere end bare en lovning på at jeg får en bid af kagen, hvis der bliver en kage. Hvad er jeres erfaringer med sådan noget her? det er ikke helt nemt syntes jeg :) |
I kan gøre det meget enkelt:
Del det 50-50 og lad være med at bruge krudt på at tælle sekunder.
Styr fordelingen ved at skifte adsense- og affiliatekoder ud, så I hele tiden tjener ca. lige meget. Følg indtjeningen nøje. Når den ene er lidt foran, bruger I den andens koder lidt mere i den næste tid. Så kommer den anden lidt foran, og så bytter I rundt igen.
Jeg har problemfrit haft den slags aftaler med flere samarbejspartnere.
God vind
Hans