Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"cold calling" - hvordan gør I?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino (og måske især mødebookere og telesælgere)

Min salgs og markedsføringsprocesser er ved at blive finpusset og mit workflow skal til at være mere struktureret og professionelt.

Min salgsprocess består gerne af følgende fremgangsmåde:

1) Telefonisk kontakt (altså opsøgende) til potentielle kundeemner

2) Afsendelse af materiale - pr mail eller pr post.

3) Opfølgning pr telefon

4) Salgsmøde bliver booket / aftale indgåes

Denne process er selvfølgelig ikke altid gældende, men er i store træk det der har vist sig at virke bedst!

Jeg har fundet mine primære målgrupper, og segmenteret markedet yderligere. Jeg mangler dog lidt støtte i form af et support program der kan hjælpe mig yderligere i min strukturering.

Problemet er at holde styr på alle mine ringelister. Udfordringerne er især at folk ikke er til at træffe, at vi aftaler at jeg ringer tilbage om XX dage etc. Herudover skal der holdes styr på hvad jeg har snakket med de forskellige kundeemner om så jeg kan gøre samtalerne relevant.

Pt. sker alt dette ved hjælp af et excell dokument og outlook. Det er ikke optimalt. Især ikke når der er lagt forskellige strategier til forskellige målgrupper - det er heller ikke særlig systematisk.

Jeg har leget lidt med et par gratis cms systemer, men de har heller ikke været optimale. Jeg vil derfor meget gerne trække lidt på jeres erfaringer. 

Hvad bruger I af software til at holde styr på alle kundeemnerne?

Umiddelbart forestiller jeg mig at softwaren gerne skal have følgende egenskaber:

1) Hurtigt at indtaste oplysninger

2) Godt / hurtigt overblik  

3) Oversigt over hvornår jeg har forsøgt at kontakte et nyt kundeemne - også selvom der ikke var nogen hjemme (måske en funktion der er integreret i en slags kalender)

4) inddeling i forskellige grupper (fx forskellige målgrupper). Gerne så kan kan trække oplysninger på tværs af grupperne.

Og så er der sikkert også en masse andre hjælpefunktioner der kan gøre hverdagen lidt lettere - jeg kender dem bare ikke endnu.....

Jeg glæder mig til at høre fra Jer.

Med venlig hilsen

Morten Andersen 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 14:31

Hej Morten

Her i firmaet bruger vi Navigator TMS, som er en software udviklet primært til callcentere osv.

Du kan evt se mere på www.bering-it.dk som er dem der udvikler systemet.

Det har i hvert fald alle de features som du omtaler, og lidt mere til.

Du kan ringe til Bo på 96354222, du må gerne hilse fra mig.

Mvh
Christian

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:36

Hej Christian

Tusind tak for dit link.

Jeg vil se nærmere på det - og har da også egen server der kan afvikle det - men markedet skal lige undersøges nærmere først.

Andre forslag er altid velkomne.

Hilsen Morten

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:36

Hej Christian,

Jeg har selv (tidligere) sidde og ringet rigtig meget canvas. Det er en standard process der "blot" skal gentages! Og til det formål kan jeg varmt anbefale Excel og det fungere!!! -og jeg har selv i mange år brugt det! 

Byg database op i excel således at ét firma har én række, der for hvert kolonne indeholde én enkelt oplysning. Ved at lave en datasortering på første række har du mulighed for nemt at sortere, hvilken kunder du skal ringe op til i denne uge/måned eller dag og hvad der er blevet sagt og aftalt. Jo flere standard oplysninger du kan "smide" ind i excelarket/databasen, jo bedre bliver dit ark til at sortere i.

Hvis du så samtidig kombinere det med at holde styr på hvilket salgsargument du har brugt og med hvilken succes, så har du i et excel-ark et rigtig stærk værktøj. Og hvis du yderligere kombinere det med at lade excel data flyder over i en html-fil kan du også præsentere det pænt. Men det er en anden snak.

HUSK Excel kan meget mere and at regne, og når vi har med CRM systemer at gøre er data det vigtigste IKKE programmet. Shit in = Shit out Uanset programmet!

God fornøjelse.....

Claus

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Århus
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Bevco.dk Skrevet kl. 11:56

Hej Morten

Jeg har lige det program du efterspørger, og hvis du er frisk så kan du have det kørende allerede idag.

Programmet synkronisere automatisk med din outlook så du altid har dine møder, mailkorrespondance osv liggende under kunden du åbner via CRM systemet.

Det koster 900 kr pr. år så vidt jeg husker - men de har muligvis også en gratisversion som du kan bruge hvis du kun er dig selv og ikke skal have systemet kørt op på en server med flere brugere.

Programmet hedder CASH - og du kan rekvirere det online men jeg vil dog anbefale dig at kontakte Søren Rasmussen fra ChannelCRM for mere info. Du kan fange ham på tlf.: 70222540 eller se nærmere på channelcrm.dk

Du kan som tilkøb abbonnere på TDC navne numre erhverv - således kan du trække ringelister på lige netop de segmenter og brancher du ønsker.

Programmet har hjulpet mig i 2 år og jeg vil vurdere at det er det bedste på markedet og så er prisen helt i top - tror ikke man kan finde det billigere. Det er udviklet af erfarne sælgere som ved præcis hvad behovet er.

Det bedste er at platformen er bygget op i et design som ligner outlook og alle de andre microsoftprogrammer man er vandt til at navigere rundt i. Ergo er det meget let implementerbart og du vil lynhurtigt blive superbruger.

Jeg håber at du vil kigge nærmere på ovenstående - og har du spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte mig på 26 23 20 20.

De venligste hilsner - Michael S. Olesen

www.bevco.dk - Fadøl, Vin, Spiritus, Øl, Vand og Mixer - DK´s største udvalg online med dag-til-dag levering i hele landet.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 22:48

Hej Morten

Excel er godt at starte med - men det holder bare ikke i længden.

Vi bruger ligesom Nordjysk marketing et system der er special-udviklet til callcentre. Vores system hedder phonepilot og prisniveauet er vist ca. kr. 50.000. Jeg mener at prisniveauet for det system bering-it leverer er omkring 50.000-100.000, men du må ikke lige hænge mig op på priserne. Uanset hvad så er disse løsninger dog nok skudt langt over målet.

Jeg har også hørt meget godt om channelcrm.dk og ville nok anbefale dette til dig.

En sidste mulighed er at kigge lidt nærmere på timelog. Det vi bruger vi også til dels. Det kan udover at styre dine kontakter også styre alle dine projekter og tidsregistreringer, samt fakturering mm. Vi er rigtig tilfredse med det.

Nå men når du bliver træt at at rode med dine excel-lister, så kan du jo også bare outsource opgaven til os - så skal vi nok håndtere det for dig. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 08:43

PB Marketing ApS / Peter Bjarnarson:

Jeg mener at prisniveauet for det system bering-it leverer er omkring 50.000-100.000, men du må ikke lige hænge mig op på priserne.

Man har også muligheden for at leje systemet, så man betaler pr bruger, det er det jeg har gjort her indtil videre, da jeg netop ikke lige har haft den investering til rådighed, der gør at jeg har kunne købe systemet endnu.

Mvh
Christian

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:41

PB Marketing ApS / Peter Bjarnarson:

Hej Morten

Excel er godt at starte med - men det holder bare ikke i længden.

Vi bruger ligesom Nordjysk marketing et system der er special-udviklet til callcentre. Vores system hedder phonepilot og prisniveauet er vist ca. kr. 50.000. Jeg mener at prisniveauet for det system bering-it leverer er omkring 50.000-100.000, men du må ikke lige hænge mig op på priserne. Uanset hvad så er disse løsninger dog nok skudt langt over målet.

Jeg har også hørt meget godt om channelcrm.dk og ville nok anbefale dette til dig.

En sidste mulighed er at kigge lidt nærmere på timelog. Det vi bruger vi også til dels. Det kan udover at styre dine kontakter også styre alle dine projekter og tidsregistreringer, samt fakturering mm. Vi er rigtig tilfredse med det.

Nå men når du bliver træt at at rode med dine excel-lister, så kan du jo også bare outsource opgaven til os - så skal vi nok håndtere det for dig. 

Hej Peter

Tusind tak for dine forslag. Jeg har også hørt lidt om ChannelCRM - så måske var det på tide at tage et bedre kig på deres løsninger.

Ja det bedste ville være at out source opgaven - ingen tvivl om det. Men det stiller også en masse krav og udfordringer og det store spørgsmål er stadig om det er rentabelt for det jeg laver.

Jeg har efterhånden fået sat lidt til side til salgsfremmende aktiviteter, men det skal alt sammen ske i absi regi (er blevet medlem af www.absi.dk ) og der er I - mig bekendt - ikke til at finde?

Tusind tak for dine forslag.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)