Hej alle på Amino (og måske især mødebookere og telesælgere) Min salgs og markedsføringsprocesser er ved at blive finpusset og mit workflow skal til at være mere struktureret og professionelt. Min salgsprocess består gerne af følgende fremgangsmåde: 1) Telefonisk kontakt (altså opsøgende) til potentielle kundeemner 2) Afsendelse af materiale - pr mail eller pr post. 3) Opfølgning pr telefon 4) Salgsmøde bliver booket / aftale indgåes Denne process er selvfølgelig ikke altid gældende, men er i store træk det der har vist sig at virke bedst! Jeg har fundet mine primære målgrupper, og segmenteret markedet yderligere. Jeg mangler dog lidt støtte i form af et support program der kan hjælpe mig yderligere i min strukturering. Problemet er at holde styr på alle mine ringelister. Udfordringerne er især at folk ikke er til at træffe, at vi aftaler at jeg ringer tilbage om XX dage etc. Herudover skal der holdes styr på hvad jeg har snakket med de forskellige kundeemner om så jeg kan gøre samtalerne relevant. Pt. sker alt dette ved hjælp af et excell dokument og outlook. Det er ikke optimalt. Især ikke når der er lagt forskellige strategier til forskellige målgrupper - det er heller ikke særlig systematisk. Jeg har leget lidt med et par gratis cms systemer, men de har heller ikke været optimale. Jeg vil derfor meget gerne trække lidt på jeres erfaringer. Hvad bruger I af software til at holde styr på alle kundeemnerne? Umiddelbart forestiller jeg mig at softwaren gerne skal have følgende egenskaber: 1) Hurtigt at indtaste oplysninger 2) Godt / hurtigt overblik 3) Oversigt over hvornår jeg har forsøgt at kontakte et nyt kundeemne - også selvom der ikke var nogen hjemme (måske en funktion der er integreret i en slags kalender) 4) inddeling i forskellige grupper (fx forskellige målgrupper). Gerne så kan kan trække oplysninger på tværs af grupperne. Og så er der sikkert også en masse andre hjælpefunktioner der kan gøre hverdagen lidt lettere - jeg kender dem bare ikke endnu..... Jeg glæder mig til at høre fra Jer. Med venlig hilsen Morten Andersen |
Hej Morten
Her i firmaet bruger vi Navigator TMS, som er en software udviklet primært til callcentere osv.
Du kan evt se mere på www.bering-it.dk som er dem der udvikler systemet.
Det har i hvert fald alle de features som du omtaler, og lidt mere til.
Du kan ringe til Bo på 96354222, du må gerne hilse fra mig.
Mvh
Christian