Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B Webshop salg i tyskland - hvordan bogføres salg

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Fra  esucces Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Min revisor er gået på efterårsferie og jeg har brug for et par råd der sender mig i den rigtige retning.

Jeg er ved at starte en B2B webshop med salg til det tyske marked. Salg/forsendelse sker fra DK. Der er 4 betalingsmuligheder i shoppen, hvoraf de 2 muligheder sender pengene ind på en tysk konto, PayPal (dk konto) og direkte bankoverførsel hvor jeg kan vælge den tyske eller danske konto.

Webshoppen håndterer salg, ordre- og fakturanummer. Jeg har styr på Reverse Charge pga. salg til andet EU land og valideringen af dette. Så den del er der styr på.

Jeg mangler et svar mht. bogholderi af dette salg:

• Skal jeg bogføre hvert enkelt salg i Billys Billing eller kan jeg nøjes med at printe en ordreliste hver måned?
  • Giver det problemer at webshoppen genererer fakturanummer, som jo ikke stemmer overens med Billys? Eller skal der egentligt laves en faktura i Billys?

Bonus info: Jeg har ikke i sinde at overføre pengene fra den tyske konto til min danske konto hver gang der kommer en ordre, det vil jo koste et gebyr hver gang. Jeg har de tyske konti for at gøre det så nemt som muligt for køberen at klare købet og hurtigt kunne se det indbetalte beløb.

Jeg søges ikke nødvendigvis et endeligt svar, men gerne noget der minder om en korrekt måde at håndtere salget på.

På forhånd tak :-)

Venligst Jan Jørgensen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)