Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Do's and dont's - facebookmarketing opstartsfasen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu kommet på diverse sociale medier med min nyetablerede virksomhed. Kunne dog godt tænke mig at høre hvilke erfaringer/retningslinjer i mener man bør følge når man i opstarts-fasen skal beskæftige sig med markedsføring af sin virksomhed på facebook. Jeg vil i første omgang fokusere på at markedsfører mig på facebook. Indtil videre er stortset det eneste jeg har gjort at linke fra min hjemmeside til min facebook-side og omvendt.

Håber nogen af jer kan hjælpe!

Mvh. Casper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29

Ingen hjælp at hente?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:36

Nu er det jo svært, at hjælpe dig når du ikke linker til din facebook side.. Men læste en undersøgelse i dag i MX og der stod følgende:

- Ingen grammatiske fejl

- Ikke udelukkende have fokus på salgsfremmende opdateringer

- Lave opdateringer som er med til at skabe dialog

- Ikke lave for få opdateringer

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 08:43

Hej Casper Big Smile

Meget kort… dit indhold skal have værdi for din målgruppe.

Do's:

Vær brugbar – hjælp frem for slag!
Et salg skaber en kunde her og nu, en hjælp skaber en kunde for livet!

P2P
Vi bevæger os stille og roligt fra B2B og B2C –pil facaderne ned, vær personlig og lad folk ”mærke” hvad du skriver.

Vær lidt skør
Man må gerne være lidt utraditionel, men med måde.

Don'ts:

Fuck ”Likes”
Likes er i dag mindre vigtige, det der tæller er at engagere folk. Få folk til at blande sig i debatten… DET kan Facebook lide!

Mig, mig og mig
Dine facebook fans er som regel ret ligeglade med dig og din virksomhed (med mindre det er din mor) Skriv/gør noget som dine fans selv kan relatere til.

Det her med de sociale medier er ikke noget som man bliver 100 meter mester i på en aften, men det at du allerede tænker over Do's og Don'ts lover godt. Jeg vil gerne hjælpe dig godt i gang med din Facebook side, så send en PM hvis det har interesse (Vær brugbar – hjælp frem for slag!)

Mvh Thomas

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05

Thomas Sejersen Leerbeck:
Mig, mig og mig
Dine facebook fans er som regel ret ligeglade med dig og din virksomhed (med mindre det er din mor) Skriv/gør noget som dine fans selv kan relatere til.
Det har jeg set og hørt før, men forstår det ikke rigtigt.

Hvis jeg sælger modetøj, søm og skruer eller har en restaurant, som folk har valgt at like og følge, hvorfor mener du så ikke de gider at høre om mit firma og mine produkter m.m.? Hvorfor har de så overhovedet reageret?

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:32

Sådan skal det forstås: Dine kunder vil høre dig fortælle, hvordan dine produkter dækker deres behov.

Derfor skal du skrive med fokus på kundens behov og appellere til købebegær - ikke fortabe dig i beskrivelser af dine varer i alle detaljer. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 09:33

Altså tager man den omkring modetøj, så ville et perfekt eksempel være: http://www.facebook.com/MissMartinsDK (Kender ikke dem der står bag, følger bare selv siden) - Det er da et modetøjs site der i den grad formår at skabe noget aktivitet og socialt med sine følgere. Det er helt ok at vise/fortælle om sine ting, men gør det på en måde der er interessant for dine følgere.  Stil nogle spørgsmål... Bed om deres hjælp...

Så til dit spørgsmål: Folk vil skam gerne høre om dine produkter. Men som sagt, gør det på en måde der virker ikke helt så salgs agtigt.

Du kan også prøve at tage et kig på nogle af de store rejse selskaber.. Og se hvordan de takler deres facebook sider..

Ja der bliver postet "salgs" posts omkring at der nu er rejser til salg.. Men 1. som regel er det en nyhed de reklamere med. 2 eller også er det et tilbud.

Og ofte så skriver de f.eks "Vi har lige åbnet op for rejser til xxxx - (De laver et link til deres site, og så slutter de af med at stille deres følgere et personligt spørgsmål ala). Har I været i xxxx og hvad var det bedste ved stedet?" agtigt.. Se på denne måde giver de deres følgere en nyhed, det ligner ikke en salgs reklame som sådan. De involvere deres følgere og spørg om deres meninger (= hvilket jo blot vil gavne salget, da de efterlyser positive ting. SÅ hvis folk ser de positive ting der bliver skrevet, så vil de få lyst til at rejse dertil)... Håber du forstår hvad jeg mener :)

Har sovet elendigt i nat, har hovedpine og ja.. håber ikke jeg skriver helt sort :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Sådan skal det forstås: Dine kunder vil høre dig fortælle, hvordan dine produkter dækker deres behov.
Jow, meget fint. Endnu en af de "selvfølgeligheder" man ofte støder på, men i praksis synes jeg det kan være vanskeligt.

Hvis man har en shop med CD'er, er det sgu svært at skrive 30.000 forskellige varianter af "Denne CD får dig i godt humør", "Petrine Jacobsens nye skive vil få dig til at synge i badet" o.s.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52

Frk.Jensen:
Altså tager man den omkring modetøj, så ville et perfekt eksempel være: http://www.facebook.com/MissMartinsDK (Kender ikke dem der står bag, følger bare selv siden) - Det er da et modetøjs site der i den grad formår at skabe noget aktivitet og socialt med sine følgere. Det er helt ok at vise/fortælle om sine ting, men gør det på en måde der er interessant for dine følgere.  Stil nogle spørgsmål... Bed om deres hjælp...
Det er simpelthen genialt ... og dog så naturligt.

»Hvis du skulle vælge - Skulle strikken så være grøn eller sort?
Se begge farver her: http://bit.ly/NyhederMissMartins
«

og

»Vi har igen i dag tilføjet endnu flere strik nyheder i shoppen. Hvad synes i om den mørkelilla farve«?

Takker for anskuelighedsundervisningen. Nu har jeg forstået det :-)

Frk.Jensen:
Har sovet elendigt i nat, har hovedpine og ja.. håber ikke jeg skriver helt sort :)

Hmmm, min sædvanlige vits: »Nå, du har nok fået benet ud af den forkerte seng, hva'«?, kommer til at fremstå lidt lummert, når det er til en kvinde, så den vil jeg undlade Skype-Giggle

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 09:57

Fjollert:

Frk.Jensen:
Det er simpelthen genialt ... og dog så naturligt.

»Hvis du skulle vælge - Skulle strikken så være grøn eller sort?
Se begge farver her: http://bit.ly/NyhederMissMartins
«

og

»Vi har igen i dag tilføjet endnu flere strik nyheder i shoppen. Hvad synes i om den mørkelilla farve«?

Takker for anskuelighedsundervisningen. Nu har jeg forstået det :-)

Frk.Jensen:

Hmmm, min sædvanlige vits: »Nå, du har nok fået benet ud af den forkerte seng, hva'«?, kommer til at fremstå lidt lummert, når det er til en kvinde, så den vil jeg undlade Skype-Giggle

Hehehe det var da så lidt :)

Og det er ok at være lummer engang imellem, fik mig da til at grine og glemme hovedpinen i 20 sekunder :D

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)