Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holde styr på projekter / planer - Hvad bruger i ? (App kalender eller lign)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Står pt og må erkende at jeg nogle gange har lidt svært ved at huske alle mine projekter samt planer generelt, og dette skal der selvfølgelig ændres på. Det er dels blevet slemt efter min niece`s sygdom som tager mange tanker, så derfor har jeg brug for et redskab/hjælp der kan holde mig i "snor" lige i denne periode, og virker det godt så også efterfølgende.

Har prøvet at have en alm lille kalender bog, men dette fungere slet ikke optimalt for mig. Har brug for at kunne se 1 uge frem, nemt at tilføje projekter, fx markerede at de er gjort færdige og så bliver de grønne, at de er begyndt eller lign.

Det drejer sig om relativt simple opgaver som udgangspunkt, fx har jeg et par hjemmeside og dette kunne være at jeg hver Onsdag og Fredag ønsker at afsætte en time til artikel / SEO eller lign til dem. Eller huske at undersøge noget materiale valg på arbejdet for en fra Amino og lign ting.

Forestiller mig nok lidt en ordenlig "kalender" App til fx Android og så ellers købe en stor touch skærm og banke op på vægen så det bliver synligt og nemt for at øge chancerne for at bruge det samt huske.

Hvad bruger i andre i sådan en situation ?

Mvh Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:32

Jeg stod også og manglede noget ligne på et tidspunkt.

Desværre fandt jeg ikke diverse apps mm. nyttige eller andre former for kalendere.

Den bedste løsning for mig, var et whiteboard tavle, hvor jeg så har inddelt den i 2 sektioner med en uge ved være (mandag - søndag).
Fordi jeg har to sektioner, skyldes at den ene side er til vores nyhedsmail (ideer, udsendelsesdag, fokusprodukter mm.) Den anden er til diverse rettelser, opdateringer, SEO, mm. som der skal laves stort set hverdag i løbet af ugen. Så skriver jeg udfor de forskellige dage hvilke ting der skal gøres.

Der hvor jeg synes at den bliver god, er at den hænger på mit konto ved siden af computeren. Så jeg vil altid se dem og det er også hurtigt, lige at kigge op og så se - når det er i dag, jeg skal tjekke for døde link. Eller i morgen torsdag skal jeg finde en ny fokus vare, som skal med i vores nyhedsmail på søndag.

Hver lørdag eller søndag, sætter jeg så den nye uge program. Mange af dagene er selvfølgelig ens, så dem retter jeg ikke.

For mig er det blevet nemmere at overholde de ting jeg har sat mig for, samt følge op på ideer mm. Den springer jo nærmest i øjne på en :)

Håber at dette kunne hjælpe dig til dine overvejelser, om hvad du skal bruge. Jeg ved godt at det ikke var præcis det du søgte, men jeg ville bare åbne dine øjne for den mulighed.

Rigtig god dag.

Mvh.
Danny 

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 12:22

Hejsa

Mange tak for svaret Yes

En whiteboard tavle er bestemt også blevet overvejet, så det er helt super at hører fra nogle der benytter det, og kan fortælle hvordan det fungere i praksis.

Min tanke omkring noget App var egenligt grundet at jeg har denne 21,5" Touch skærm med Android der nemt kunne sættes op, og havde en rimelig størrelse:

Men er bestemt åben for alle muligheder eftersom at der ikke er bestemt noget, men altid rart at høre hvad der fungere for andre, samt hvordan de forskellige værktøjer bliver brugt.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:38

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 20:40

Hejsa, 
Jeg bruger programmet Asana flittigt, som er et gratis program til teams og projektstyring. Helt sikkert værd at kigge på :) 

Mvh Gustav

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 20:45

Vi bruger egentlig bare google kalenderen. Den fungerer jo super både på web og telefon. Du kan oprette flere forskellige kalendere i samme vindue, så den kan bruges all over.

Her er det fx delt ind i "ud til en kunde og kigge" "ud til en kunde og lave et stykke arbejde" "Tilbudsgivning" "administration" osv. De forskellige kategorier har forskellige farver, så det er relativt nemt at få et hurtigt overblik over om det er "kontordag" eller "ud til kunder dag"

Derudover er det rart, at vi kan give hinanden adgang til vores kalendere, så vi ikke hele tiden skal ringe sammen for at hører hvad planen er :-)

Lur mig om den ikke også er relativ nem at få smidt op på den fine skærm der.

Natasha

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 09:14

Prøver lige at kigge både på Asana, men kan høre at jeg nok også lige skal have givet Google Kalenderen et lidt bedre kig, kunne være fint at have kørende hvis det fx virker på Touch skærmen når jeg alligevel har den.

Takker for alle bud, hører selvfølgelig stadig gerne flere Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 09:42

Hej Henrik.

Jeg har arbejdet med flere forskellige projekt systemer, men intet har været i nærheden af det vi benytter pt. Vil anbefale dig at komme på activeCollab, det koster godt nok penge, men mulighederne heri både som privat men også som et helt team er simpelthen uendelig, og pengene er fantastisk godt givet ud! 

Du kan finde det her: https://www.activecollab.com/

- Også har de også 30 dages trial, så du kan sagtens få en rigtig god feeling inden du smider penge efter det! Smile 

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 10:32

Simon Kragh:
Vil anbefale dig at komme på activeCollab,

Det ser spænde ud, personligt bruger jeg selv kun en white board tavle hvor alle mine SEO opgaver står, alt hvad angår start tidspunkter til slut tidspunkter, og så afsætter jeg altid minimum 1 time til hver projekt så alt er planlagt fra starten, nu er det SEO jeg arbejder med på denne måde.

Det gode ved tavlen er at jeg nemt kan skrive mere på og slette det, yderligere er det hurtigere når mine kunder ringer til mig, og vil høre hvordan projektet skrider frem. 

Hvad angår små projekter så laver jeg dem med det samme, da jeg eller vil ende med at bruge alt for lang tid på det.

Mange små projekter kan nemlig ende med tidspild især når jeg skal opsætte nye hjemmesider, derfor laver jeg helst alt som 1 projekt der laves færdig med det samme.

Håber du får styr på alt inden du glemmer det Stick out tongue

Vh

TomN

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:34
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)