Hejsa Står pt og må erkende at jeg nogle gange har lidt svært ved at huske alle mine projekter samt planer generelt, og dette skal der selvfølgelig ændres på. Det er dels blevet slemt efter min niece`s sygdom som tager mange tanker, så derfor har jeg brug for et redskab/hjælp der kan holde mig i "snor" lige i denne periode, og virker det godt så også efterfølgende. Har prøvet at have en alm lille kalender bog, men dette fungere slet ikke optimalt for mig. Har brug for at kunne se 1 uge frem, nemt at tilføje projekter, fx markerede at de er gjort færdige og så bliver de grønne, at de er begyndt eller lign. Det drejer sig om relativt simple opgaver som udgangspunkt, fx har jeg et par hjemmeside og dette kunne være at jeg hver Onsdag og Fredag ønsker at afsætte en time til artikel / SEO eller lign til dem. Eller huske at undersøge noget materiale valg på arbejdet for en fra Amino og lign ting. Forestiller mig nok lidt en ordenlig "kalender" App til fx Android og så ellers købe en stor touch skærm og banke op på vægen så det bliver synligt og nemt for at øge chancerne for at bruge det samt huske. Hvad bruger i andre i sådan en situation ? Mvh Henrik |
Jeg stod også og manglede noget ligne på et tidspunkt.
Desværre fandt jeg ikke diverse apps mm. nyttige eller andre former for kalendere.
Den bedste løsning for mig, var et whiteboard tavle, hvor jeg så har inddelt den i 2 sektioner med en uge ved være (mandag - søndag).
Fordi jeg har to sektioner, skyldes at den ene side er til vores nyhedsmail (ideer, udsendelsesdag, fokusprodukter mm.) Den anden er til diverse rettelser, opdateringer, SEO, mm. som der skal laves stort set hverdag i løbet af ugen. Så skriver jeg udfor de forskellige dage hvilke ting der skal gøres.
Der hvor jeg synes at den bliver god, er at den hænger på mit konto ved siden af computeren. Så jeg vil altid se dem og det er også hurtigt, lige at kigge op og så se - når det er i dag, jeg skal tjekke for døde link. Eller i morgen torsdag skal jeg finde en ny fokus vare, som skal med i vores nyhedsmail på søndag.
Hver lørdag eller søndag, sætter jeg så den nye uge program. Mange af dagene er selvfølgelig ens, så dem retter jeg ikke.
For mig er det blevet nemmere at overholde de ting jeg har sat mig for, samt følge op på ideer mm. Den springer jo nærmest i øjne på en :)
Håber at dette kunne hjælpe dig til dine overvejelser, om hvad du skal bruge. Jeg ved godt at det ikke var præcis det du søgte, men jeg ville bare åbne dine øjne for den mulighed.
Rigtig god dag.
Mvh.
Danny