Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortoldning, antidumping og dansk spedition ved modtagelse af varer uden for EU

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har følgende spørgsmål ift. fortoldning, antidumping og dansk spedition ved modtagelse af varer uden for EU, nærmere betegnet Kina.

Skat oplyser følgende: 

"EU-domstolen har fastslået, at prisen ved indførsel defineres som den pris, der er gældende ved en vares ankomst til Fællesskabets grænse, eksklusiv told, dvs. den pris, som den første køber inden for Fællesskabets toldområde betaler"

1. Kan en venlig Amino uddybe, hvilket omkostninger, udover fragt og forsikring, der skal pålægges varens samlede pris (eksempelvis China trading company service fee, indenlandsk transport fra producent til havn i Kina, China custom clear, etc.), og som dermed danner beregningsgrundlag for told og antidumping fee?

2. Det forventes, at en konsolideret container vil ankomme til Aarhus havn med varer af en vægt på cirka 300 kg. Er det muligt som privat at afhente varerne? I modsat fald, hvad vil I estimere det til at koste for en speditør, der afhenter varerne på havnen?

2.a. Leverer speditøren til vores lager, og I så fald er dette medregnet i prisen for afhentning på havnen (spg. 2), eller hvad forventes dette at koste?

2.b. Er det muligt selv at afhente varerne ved speditøren?

3. Ved anvendelse af speditør, bliver speditøren så også ansvarlig for fortoldningsprocessen?

Jeg håber, at I vil være mig behjælpelig i besvarelsen af ovenstående.

På forhånd mange tusind tak.

Med venlig hilsen Jeppe

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Det vil i høj grad afhænge af din relation til speditøren. Mindre kunder betaler normalt flere og højere gebyrer. Desuden kommer der løbende tillæg for alt fra sikkerhed mod pirater til tillæg for færdsel over Kieler kanalen. Så lav en konkret forespørgsel til dine speditører - derved får du din egen pris, i stedet for alle mulige andres,

2. Du kan i princippet sagtens aftale afhentning med speditøren, når containeren er tømt. Prisen for afhentning er i højere grad et spørgsmål om, hvor godset skal leveres.. Normalt er prisen med levering ikke inkluderet, men afhænger af, hvordan du spørger om prisen.

"Kan jeg bede om en all-in pris på mit gods til DK-4000? Købt FOB Shanghai, 300 kg / 1 cbm / normalt gods".

Oftest får du først en leveringspris, når godset er landet i dk, fordi det bliver ompakket. Derfor kan leveringsomkostningerne være højere end først antaget.

3.  Du er stadigvæk ansvarlig for indfortoldningen, selvom du ansætter en speditør til at forestå den. Det er dit ansvar, at alle oplysninger er korrekt. Du vil dog kunne holde speditøren op på processen ift. den ydelse, som du betaler for.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)