Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vælger du parti i det kommende kommunalvalg?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en person der har to børn med handikap og derfor har brug for "systemet" stemmer jeg dog alligevel for dem som har en realistisk holdning til det offentlige forbrug/private erhvervsliv. Jeg oplever at det kun er et absolut minimum af de offentlige ansatte som er interesserede i de folk de er ansat til at hjælpe for de mange penge der bruges i systemet, og utroligt interesserede i hvad de selv har lyst til og hvad der er godt for dem.

- Positiv holdning udsatte personer, men udfra muligheder/krav/respekt - ikke en formynderisk gavebod 

- Holdning om at borgerne er vigtigere end alle de "gode" og bedrevidende mennesker systemet ansætter

Mit kryds til kommunalvalget går til en kandidat som for år tilbage gav sig tid til at sætte sig ind i en kompliceret sag som der ikke var stemmer i, men som var moralsk korrekt. To politikkere gjorde det, og den ene er jeg meget politisk uenig med, hvorfor valget er relativt let. 

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 07:47

BroncofanDK:

Jeg oplever at det kun er et absolut minimum af de offentlige ansatte som er interesserede i de folk de er ansat til at hjælpe for de mange penge der bruges i systemet, og utroligt interesserede i hvad de selv har lyst til og hvad der er godt for dem.

Uha hvor kan jeg fortælle mange historier om netop dette, fra min tid som virksomhedsejer med 20-25 medarbejdere. Så det gælder desværre ikke kun i dit tilfælde og indenfor dit område, systemet er tilsyneladende gennemsyret af holdningen: Borgerne og erhvervsliv er til for systemets skyld, ikke omvendt.

Men at finde en kandidat der vil arbejde for ændre systemet grundlæggende, det er vist op ad bakke, særligt til lokale valg. Og på landsplan syntes der også at være en vis konsensus om at systemet skal bevares for enhver pris. Og at man sagtens kan have en dobbeltmoral, det er helt ok, sålænge det er systemet der har en moral og borgerne der skal have en anden. Jeg tænker især på Hr. Skatteminister Holger K. Nielsen, der bl.a kalder det tyveri at nogle danskere flytter deres penge til skattely. Jamen det er jeg da langt hen af vejen enig i, men hvad kaldes det så når systemet i årevis har været vidende om f.eks for høje ejendomsvurderinger og dermed at mange borgere betaler for meget i skat? Også tyveri, bare den anden vej? Nej, det er en fejl i systemet som ikke kan placeres, fordi kommunerne afgav vurdering til Skat og dermed kan fejlen ikke placeres og bl.a bl.a og så må vi jo se....Eller Holger ville nedlægge muligheden for at klage over sin skat til skatteankenævnet, fordi 58% af sagerne gik Skat imod? Hvad er det osse for noget, altså, det kan vi jo virkelig ikke have, borgere der vinder over systemet, det er da klart! Fjern muligheden og dermed har systemet pr. definition altid ret, syntes tankegangen at være.
Det er jeg klar over er en anden diskussion, men det tjener som eksempel på hvordan tankegangen syntes at være indenfor systemet, sålænge det er en "systemets holdning"  er alt OK, uanset om det er rigtigt eller ej. Og den holdning fra "cheferne" gennemsyrer så ned i systemet til de ansatte og lokalpolitikerne, altså så længe systemet har det godt, er alle glade. Og os der syntes der er noget helt gundlæggende galt, kan man jo ikke regne med, vi er nogen landsbytosser.

Så jeg leder stadig efter en kandidat jeg kan forsvare at sætte kryds ved, men jeg har stadig ikke fundet en. De fleste har sorteret fra, det er nogle gamle gråhårede ...., som mig selv, der er for hårdt belastet af "erfaring" om hvad man kan og særligt, hvad man ikke kan, det opgiver jeg på forhånd, det eksperiment.
Så er der 11 kandidater (udaf 75 her i Thisted kommune ...:-/), som jeg egentlig havde sat som et kriterium (altså max 40 år), men de fleste har "ældrerådet" i de forskellige partier sat så langt nede på stemmesedlen at de ikke har en kinamands chance.....så jeg er bange for at det ender med en blank fra mig, bare som en stille protest over systemet....    

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Borg Regnskab Skrevet kl. 08:08

Jeg stemmer personligt på en "lokalmand" som har gjort meget for den lille landsby jeg bor i. Han gør også meget for at profilere sig overfor vores by, og de mindre småbyer omkring os, ved fx at "annoncere" i vores små lokale månedsblade. Herudover har han igennem hans arbejde fx fået bybus ruten udvidet til at køre yderligere 8 km fra "byen" ud igennem to små landsbyer udenfor, det betyder at jeg og min kæreste fx ikke behøver have to biler mere. Sådan nogle ting tæller her ovre i Vestjylland Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:35

Jens Andersen:
vælger I ud fra et personligt perspektiv eller i forhold til hvad der er bedst for iværksættere/virksomheder?

Jeg vælger ud fra, hvad jeg mener vil være bedst for lokalsamfundet.
Ved alle valg stemmer jeg personligt på én, hvis grundværdier jeg har tillid til.
Jeg lader mig ikke påvirke ret meget af enkeltsager, som er fremme omkring valget, for det er ikke politikernes stilling i disse enkeltsager, der er interessant. Det interessante er, om de har en grundholdning og en intelligens, der gør dem i stand overvejende at træffe de rigtige beslutninger gennem hele valgperioden.
Lige nu er der f.eks. fokus på privat dagpleje i min kommune. Nogen mener, at det skal hindres, andre at det skal fremmes. Et par måneder efter valget vil denne sag formentlig være løst enten til den ene eller den anden side, og så kommer der andre sager, som politikerne skal tage sig af. Hvad nu hvis de, som var enige med mig i sagen om privat dagpleje, pludselig laver dorske beslutninger baseret på følelser og fordomme i den næste sag? Hvis jeg kender og sympatiserer med grundholdnignen - eller ideologien, om man vil - beskytter jeg mig bedst muligt imod, at min stemme bliver imod mine ønsker.

Venlig hilsen

Hans

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)