Hej Amino Jeg synes at vores partier i Danmark snart mudrer så meget sammen, at det er umuligt at vælge hvilket parti eller hvilken lokal politiker man skal stemme på, til det kommende kommunalvalg. Hvordan vælger I parti og vælger I ud fra et personligt perspektiv eller i forhold til hvad der er bedst for iværksættere/virksomheder? |
Tjahhhh.... personligt vælger jeg udfra: 1) Sympati for en person og 2) Alder. Ikke mindst punkt 2, jeg har i mange år har jeg haft den holdning,
at man burde IKKE være valgbar til en kommunalbestyrelse, hvis man er over 40 år. Halvt i spøg selvfølgelig (men den der kun tager spøg for spøg og alvor for alvor har forstået begge dele lige dårligt, som Piet Hein vistnok sagde), men alligevel bygget op på:
1) Vi trænges revolution i kommunal arbejdet.
2) Revolutioner kommer fra ungdommen, ikke fra os halv- og helgamle hønisser/nisserinder!
Derfor: Så jeg holder mig til at stemme på ungdommen og så finde en kandidat, jeg kan sympatisere med. Ikke nødvendigvis være enig, men en kandidat med ungdommens ildhu, der kan sparke de gamle støvede kommunalrødder i rø...! Om kandidaten er dybrød, rød, lyserød eller grønlyseblå er jeg egentlig ligeglad med, på kommunalplanet mener jeg ikke partifarven har nær samme betydning som hos landspolitikerne.
Så sådan gør jeg.