Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vælger du parti i det kommende kommunalvalg?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg synes at vores partier i Danmark snart mudrer så meget sammen, at det er umuligt at vælge hvilket parti eller hvilken lokal politiker man skal stemme på, til det kommende kommunalvalg.

Hvordan vælger I parti og vælger I ud fra et personligt perspektiv eller i forhold til hvad der er bedst for iværksættere/virksomheder?

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 19:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tjahhhh.... personligt vælger  jeg udfra: 1) Sympati for en person og 2) Alder. Ikke mindst punkt 2, jeg har i mange år har jeg haft den holdning,
at man burde IKKE være valgbar til en kommunalbestyrelse, hvis man er over 40 år. Halvt i spøg selvfølgelig (men den der kun tager spøg for spøg og alvor for alvor har forstået begge dele lige dårligt, som Piet Hein vistnok sagde), men alligevel bygget op på:
1) Vi trænges revolution i kommunal arbejdet.
2) Revolutioner kommer fra ungdommen, ikke fra os halv- og helgamle hønisser/nisserinder!

Derfor: Så jeg holder mig til at stemme på ungdommen og så finde en kandidat, jeg kan sympatisere med. Ikke nødvendigvis være enig, men  en kandidat med ungdommens ildhu, der kan sparke de gamle støvede kommunalrødder i rø...! Om kandidaten er dybrød, rød, lyserød eller grønlyseblå er jeg egentlig ligeglad med, på kommunalplanet mener jeg ikke partifarven har nær samme betydning som hos landspolitikerne.

Så sådan gør jeg. Big Smile

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:37

Hej Tom

Tak for dit svar.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:38

Det gøre jeg ikke. Det er alle sammen inkompetente tåber. Jeg tror aldrig at man vil kunne få kvallificeret personer til kommunalvalg! Der er ingen penge i arbejdet. Udvalgsposter bliver brugt til bestikkelse og det er kun poster som rådmand eller borgmester der giver en nogenlunde aflønning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48

det skal være noget meget specielt lokalpolitisk for at jeg ikke faktisk stemmer ret meget som jeg gør til folketinget. Overordnet er partiernes politik ret ens i forhold til økonomi nationalt og lokalt - ,men der kan jo være valg til det lokale hvor jeg skifter lidt grundet helt lokale forhold. Tror vel også jeg gør det lidt for automatisk - bruger det lidt som en stor "gallup". 

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 11:01

Jeg er bange for at jeg bliver nødt til at udforme en ny "stemmetaktik" til kommunalvalget..:-/. Jeg syntes jo nok at billederne der "pynter"i lygtepælene i disse tider, de afspejler ældre damer og herrer og jeg vil jo gerne have en ung kandidat jeg kan stemme på. SÅ jeg jeg gik ind på Jyllands Postens hjemmeside her: http://jyllands-posten.dk/topic/Kommunalvalg/Thisted/ECE6185306/kandidater-i-thisted-kommune/ og fandt samtlige kandidater. Det er sågu beskæmmende, jo, vi har demokrati, men repræsentativt??? Det håber jeg sandelig ikke! Jeg har lavet min egen lille statestik og udaf 74 kandidater er de 25 over 60 år, 22 er mellem 50 og 60, 16 er mellem 40 og 50 og 11 (!!!!) er under 40 år. Altså, 2 ud af 3 kandidater er over 50 år, det er beskæmmende. Og partierne brokker sig over at de unge ikke gider stemme, nej, det tror da fa.....!, hvem skal de stemme på???? Partierne (og det er generelt) får de gamle hønisser støvet af en gang hver 4 år og forventer at de unge skal stemme? Nå, min mistanke er bekræftet, jeg tror sågu osse jeg trækker blankt denne gang i bare protest over det alderstegne udvalg! Alle partier, SKAM JER, opstil nogle kandidater de unge (og vi andre der osse gerne vil have lidt revolution) finder egnede, før I brokker jer over den lave stemmeprocent. Og nej,
til "nye læsere" kan jeg oplyse at jeg bestemt ikke er ung, men 55 år, men (eller måske:derfor?) syntes jeg fa...ha....me at det er sølle! !! Revolution!!! Nu !!! ;-)  

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 11:16

Jeg synes det har været rigtig svært at finde ud af, hvem X'et skal sættes på... især da kommunalvalg tit er "plaget" af mærkelige valgforbund, som fx i 2009 hvor Konservative i Greve var i valgforbund med Socialdemokraterne.

Jeg plejer gerne at tage nogle af de forskellige tests man kan finde, fx. DR's Kandidattesten. Selvfølgelig krydret med egen sund fornuft, og hvad man ellers måtte kunne støve op af holdninger i lokalsprøjten.

Men flyers og annoncer giver jeg ikke meget for... der står meget af det samme i alle folderne - altsammen de ting, som flertallet ikke mener de kan sige nej til.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:29

Nu er jeg lidt farvet i forvejen, i og med at jeg er medlem af et parti, og deltager i valgkampen i min kommune (stiller dog ikke selv op).

Det er korrekt som andre også er inde på at partiet ikke er nær så vigtigt som ved folketingsvalg, men det er dog ikke helt ligegyldigt hvilke parti der sidder med borgmesterposten.

Der er stadig meget sognepolitik, nu hvor kommunerne er blevet større, så får de flestes vedkommende vil de nok stemme på en lokal fra byen, som repræsentere det parti man normalt sympatisere med.

Dem der kontant brokker sig over at der ikke er nogen seriøse og kvalificerede kandidater at stemme på, burde selv stille op.

Der er ingen penge i lokalpolitik, så vi burde takke dem der stiller op i stedet, da de gør det fordi de vil gøre en forskel. (det er ikke for pengenes skyld i hvert fald).

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:

Hej Amino

Jeg synes at vores partier i Danmark snart mudrer så meget sammen, at det er umuligt at vælge hvilket parti eller hvilken lokal politiker man skal stemme på, til det kommende kommunalvalg.

Hvordan vælger I parti og vælger I ud fra et personligt perspektiv eller i forhold til hvad der er bedst for iværksættere/virksomheder?

Nu er det jo ikke alle selvstændige der har virksomhed og bopæl i en og samme kommune!
Her er det det personlige perspektiv, med meget stor hensyntagen til det almennyttige for flertallet der tæller mest.
Man skal jo ikke kun stemme af egoistiske grunde, men også for helheden!
At stemme blankt/undlade at stemme er i min verden det samme som at melde sig ud af fællesskabet.
Bevar din "ret" til at ytre dig og stem - eller undlad at stemme og klap i.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16

Fru Hartmann:

Man skal jo ikke kun stemme af egoistiske grunde, men også for helheden!
At stemme blankt/undlade at stemme er i min verden det samme som at melde sig ud af fællesskabet.
Bevar din "ret" til at ytre dig og stem - eller undlad at stemme og klap i.

enig langt hen ad vejen, men demokratiet fungerer samtidigt jo netop ved at man først og fremmest stemmer som man selv finder bedst. En stenrig kan måske godt se, at formueskat ville gavne henheden, men selv være imod, og stemme på nogen der ikke vil indføre det. En gammel vil tilsvarende i kommunen skulle stemme ud fra ældres behov, uanset det måtte stå klart, at børnehaverne trænger til maling.

Demokratiet opstår ved at vi alle mere eller mindre egoistisk stemmer ud fra hvad VI personligt synes. Jeg er dog ikke uenig i, at også jeg tager lidt helheds hensyn. Jeg har også en anden lille personlig krølle. Hvis min kommune i en periode er hamrende blå, så kan jeg finde på at stemme lyserødtrødt og klart omvendt. Det skyldes at jeg mener kommuner der år ud år ind sidder med samme styre, KAN udvikle bykonge syndrom og netop glemme helheden, så der kommer jo noget helhedsbetragtning ind. Jeg får ikke flyttet flertallet, men peget på at der skal ses til begge sider i en kommune

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)