Halløj Jeg har gennem mange år gået og ønsket at blive selvstændig og jævnligt dukker der forskellige muligheder op i mit hoved. Nu har jeg (igen) en mulighed jeg faktisk ser potentiale i efter at have tænkt mere over det osv. Det er en webshop med en nichegruppe inden for en større område. Som så mange vil jeg helt ikke røbe for meget, men hvis vi sammenligner med dagligvarer, så kan man sige det er alt der indeholder ærter eksempelvis (ja lidt plat måske, men for at give en ide). Altså både friske ærter, frosne ærter, færdigretter med ærter på både frost og køl og dåse. Måske merhcandise med ærter... Der er selvfølgelig mange supermarkeder der har ting med ærter, men det er jo ikke samlet men spredt ud. Så tanken er en webshop med alt vedrørende ærter. Ja, nu er det jo selvfølgelig ikke ærter ;) men som sagt bare for at finde noget at sammenligne med. Men hvordan finder man ud af markedet? På anden måde end at gå i gang? Synes det er svært. Selvfølgelig kræver det man kan indkøbe produkterne og sælge dem til en konkurrencemæssig pris osv. Jeg har skrevet til nogle producenter/grossister for at forhøre mig om mulighederne for at forhandle deres produkter, men har ikke hørt noget endnu. Men synes det er svært at finde ud af markedet når det er et miks fra mange grupper i en samlet stor gruppe. Så hvad har i der i dag har en webshop gjort? Har i troet på produktet og jeres egen evner og bare startet, eller lavet større analyser af markedet for at vurdere hvor stor en procentdel der skulle til osv? På forhånd tak MVH |
Og lige et opfølgende spørgsmål. Jeg synes nogle år siden at kunne huske man nemt på Google kunne se hvor mange månedlige søgninger der var på et ord. og på sætninger osv. Det synes jeg slet ikke at kunne finde mere? Eller er det kun hvis man har oprettet sig som adwords annoncør man får lov at se det eller hvad? Synes det var nemt tidligere uden at have en googlekonto. Men det er måske helt væk?