Hej aminos Jeg vil høre om nogen af jer har nogle gode forslag til hvordan man får flere grafiske opgaver? Mine salgsskills er stadig eksisterende men jeg bruger det meste af min tid på at svare mine kunders mail (det kan man vel ik fakturere...) og det administrative for ikke at sige alt det kreative jeg skal løse. Jeg er jo kun een mand til det hele og min praktikant kan ikke klare det hele. Det positive er at jeg har travl til tider men det er svært at få solgt nogle gode løsninger, når man hele tiden er optaget af at gå mails igennem!! Jeg har prøvet Amino Freelancer men alle andre underbyder mig og folk "designer" forholdsvise grimme logoer for andre firmaer for kun 500,- !! Det kan man jo ikke konkurrere med. Min logoprocess og planlægning når jeg skal designe tager minimum 4-8 timer. Jeg analyserer markedet, skitserer, finder inspiration og finder ud af alt omkring virksomheden, der skal bruge et logo, før jeg designer nogle forslag. Jeg opsætter derefter cirka 20-50 logoforslag og sorterer dem til sidst og vælger en top 3 eller top 5 og sender kunden logoerne. Ofte så vælger de eet med det samme som jeg så rentegner lidt på og gør trykklar. Den slags processer tager tid og ja jeg kan sagtens lave 3 hurtige logoforslag, som kunden måske kan blive okay tilfreds med men jeg ville ikke vise dem frem på min showcase eller hjemmeside... Det ærgrer mig at jeg har svært ved at få mine kunder til at forstå at jeg sælger kvalitet. Man kan sammenligne det med at et håndlavet krus af en dansk kunstner, kan tage flere dage, hvor et fabrikskrus fra indien koster få ører at producere. De er begge krus og det er ikke altid man kan se den store designmæssige forskel indtil man ved at det håndlavede krus er luksus ler som ikke bare går i stykker ej heller ligner alle andre krus. Uha det er svært at forklare men jeg har brug for hjælp af nogle af jer salgshoveder derude, omkring hvordan jeg sælger mine grafiske og web produkter bedre og hvad I gør for at gøre opmærksom på jeres produkter? Jeg ved det er et bredt spørgsmål men min passion fejler intet men jeg er i tvivl om hvordan jeg får flere opgaver ind, uden at gå urimeligt ned i pris... alle kan gå ned i pris - det er jo bare at sælge sig selv for billigt når jeg har så mange års erfaringer samt viden. På forhånd tak :-) glæder mig til at høre dine forslag. Med venlig hilsenMark - ComputerArts.dk |
Du skulle prøve at læse denne tråd med 130+ svar der bestemt giver svar/tanker omkring rigtig mange af de ting du selv nævner:
Hvordan kan i gøre det så billigt?
http://www.amino.dk/forums/t/205078.aspx
Handler lige præcis om grafisk arbejde, samt en masse tanker omkring hvad kunden forventer kontra pris osv - Er sikker på du vil finde en masse ting der passer til dine tanker der.
(Martin Thorborg kommer også med nogle gode pointer omkring side 10(