Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontakte firma på den rigtige måde.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa....

Jeg har fundet en vare som jeg gerne vil importere og sælge i Danmark. Hvad skriver man i den første mail?

Skriver man: Hvem man er , hvad man laver til dagligt, hvorfor man tror der er et marked for deres varer i danmark m.m. Hvordan man har tænkt på at sælge varen m.m.?

Findes der en spiseseddel ang sådan en førstegangskontakt?

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 22:21

Du starter ikke med at skrive en mail. 

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 12:40

Aha....  Hvad gør så i dette tilfælde, altså hvordan indleder man kontakt?

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 15:41

Du skriver ikke meget om, hvad det er for et firma og hvad det er for varer osv.

Du skriver heller ikke noget om, hvorfor du vil kontakte dem - hvis de har en netbutik, så kan du vel bare bestille der, og vente på, at varerne kommer?

Hvis du ønsker en eller anden form for særbehandling (eneret til forhandling?), opstartshjælp (kredit?) eller bare vil have rabat i forhold til deres normale salgspriser, så må du se at få snakket med dem.

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 15:51

"Du skriver heller ikke noget om, hvorfor du vil kontakte dem - hvis de har en netbutik, så kan du vel bare bestille der, og vente på, at varerne kommer?"

Har du forstået hvad jeg spørger om i det hele taget? Surprise Jeg skrev at jeg gerne ville importere selv. Man er nødtil at snakke med det firma som producerer den ting man vil sælge videre, og man betaler jo ikke samme pris som i en webshop for så kan det jo ikke betale sig.  

"Hvis du ønsker en eller anden form for særbehandling (eneret til forhandling?), opstartshjælp (kredit?) eller bare vil have rabat i forhold til deres normale salgspriser, så må du se at få snakket med dem."

Igen, jeg vil jo gerne importere deres vare og derfor skal jeg rigtig nok kontakte dem og hele mit spørgsmål til at starte med var: Hvordan gør man det mestrigtigt? Du skrev at en email ikke var det rigtige så hvordan gør jeg så? Surprise

(Det er bilstereoanlæg jeg arbejder med)

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 16:19

Det er meget nemt: Nej, jeg ved ikke præcist hvad du har gang i.

Hvis det havde været playmobil legetøj, du ville importere, så kan det jo købes på internettet til halv pris i tyskland i forhold til Danmark, så hvis man vil sælge PlayMobil til danskere fra en dansksproget webshop, så kan en metode være at fylde traileren i Lübeck. Det er en måde at lave import på.

En anden måde at lave import på er at købe det i Kina. Så skal du have fat i nogle, der kan sikre, at der rent faktisk er det i containerne, som du forventer, inden containerne bliver sendt.

En tredje import mulighed er at finde en lille producent af et eller andet, og høre dem, om de er interesseret i, at man opbygger et marked for deres produkter i Danmark. Her skal man starte med at have fat i marketingsafdelingen. 

I ingen af tilfældene ville en email være den første kontakt.

Det er umuligt at sige, hvordan du konkret skal tage fat på sagen, medmindre du bliver MEGET mere detaljeret om dit projekt.

Hvis du ikke vil være meget mere åben om dit projekt, så prøv at stille dig selv det spørgsmål: Hvorfor skulle du kontakte dem? Når du har besvaret det spørgsmål, så burde du også vide, hvordan du kontakter dem, og hvem i firmaet du vil snakke med.

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 16:38

Jeg har fundet et forstærkermærke som jeg gerne vil importere. Firmaet ligger i kina. Jeg ved at det ikke forhandles i Danmark. Hvorfor skulle jeg kontakte dem? Fordi jeg gerne vil vide om de er intresseret i at få deres produkt på det danske marked? Hvis en mail ikke er godt nok til en første kontakt, så er der personlighenvendelse.  Det er jo lidt overdrevet at rejse til kina.  Jeg kan ikke tro de danske webshops som sælger billige ting har været jorden rundt for at snakke med producenterne, det vil jo koste meget mere end de tjener i lang tid?  Hvad er den normale procedure med bilstereo import?

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 17:13

Hvis du vil importere fra Kina, så vil jeg anbefale, at din allerførste henvendelse går til dem, der har forstand med a importere varer fra Kina. Det er meget almindeligt at se folk, der først får en "vareprøve", der ser god ud, derefter bestiller de 100 styks, og får noget, der ikke virker. Det er også normalt at få en pris, og derefter sættes prisen op, når man er mest presset.

Jeg er ret sikker på, at enhver henvendelse a la "Er I interesseret i at sælge XYZ" vil blive besvaret med et ja fra kinesiske virksomheder. Sålænge de ikke selv risikerer noget, er det bare med at være positiv.

Med andre ord er det meget afgørende for, hvordan du kontakter dem, at der er tale om et firma i Kina, og jeg vil foreslå, at du laver et nyt indlæg her på Amino, med overskriften: "Import af elektronik fra Kina - hjælp søges" eller noget i den retning.

Jeg kan i hvert fald ikke give dig kyndig vejledning her.

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 17:42

Oay... Du skal have tak for hjælpen.....

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:33

Hej

Jeg har haft dårlige erfaringer med simple prisforespørgsler i udlandet - og har hørt fra flere, at det er fordi folk der forespørger sjældent vender tilbage, når det blot handler om at sammenligne priser.

Men ellers er jeg bare hoppet ud i det høfligt, ved at meddele at jeg gerne vil sælge folks varer. Og så...Yours Sincerely...

Giv et bud på hvordan/hvilke portioner af varerne, du kunne tænke dig at købe nu og måske senere. Og så skriv, at du glæder dig til at få en god engros-pris. De steder jeg har gjort det, er det gået fint...har du større tanker, så fortæl dog endelig bare om dem. KORT formuleret.

Mvh Karen Heidi Kari, www.lovebuilding.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)