Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefordele ved at befinde sig i udlandet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kunne nogen godt være behjælpelig med et skattespørgsmål i forhold til udlandshandel?

Min situation:

Jeg befinder mig i øjeblikket i Sydamerika og har været her i noget tid. Jeg har ikke nogen form for bopæl i Danmark og heller ikke arbejde; jeg er højst 2-3 uger i Danmark om året på ferie. Mit eneste "tilhørsforhold" til Danmark er, at jeg har en bankkonto i landet, som jeg via kort og andet kan hæve fra i Sydamerika.

Jeg har mulighed for at lave en forretning ud af at købe forskellige varer i de lande, som jeg rejser igennem (som turist, max tre måneder i hvert land) og sælge dem med fortjeneste i Danmark (jeg betaler selv for transporten af varerne til Danmark).

Modellen er varemæssigt: 1) Sydamerikanske varer fragtes til Danmark og 2) sælges til slutforbrugere via forskellige kæder, som jeg har som aftagere; jeg ejer ikke selv disse virksomheder.

Modellen er finansielt: 1) Penge på dansk konto hæves (f.eks. via banktransaktioner) i Sydamerika; 2) disse bruges til køb af lokale varer; 3) penge modtages på min konto i Danmark fra mine aftagere (dvs. mellem to danske konti; min egen konto og en af mine samhandelspartneres konti).

Mit spørgsmål:

Er jeg skattepligtig til Danmark af mine gevinster på ovenstående handler?

På forhånd tak for ethvert svar!

Amino Amigo

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad skulle udløse skattepligt Claus. Hvis udrejse er sket efter reglerne så er der ikke noget i for vejen for at han sælger til DK. At have en konto i et andet land udløser heller ikke skattepligt. Så ud for de givne oplysninger vil jeg sige nej til spørgsmålet.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Såfremt du er "afmeldt" på borgerservice og har indsendt blanketten til SKAT, om din fraflytning (DK), og ligeledes ikke ejer fast ejendom i DK, der ikke er udlejet uopsigeligt i min. 3 år, så er du ikke skattepligtig i DK, du oplyser du kun opholder dig i DK få uger om året, dette har så afgjort også noget at sige.

Men man skal tænke sig om, for der er mange områder i den her forbindelse der ligger lidt i en gråzone, og det handler om tilhørsforhold, og om man "udnytter" mulighederne for "lovligt" ophold i DK, altså kan SKAT vurdere at man i virkeligheden kun er fraflyttet for at slippe for skat, det sker ofte i tilfælde hvor man systematisk udnytter den periode du "må" opholde dig i DK om året, som vist er 183 dage eller lige deromkring.

Efter min mening har du ingen problemer overhovedet i den retning ud fra det du har oplyst her.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Tayabas
Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Fra  JFServices Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldstændig korrekt Dennis

Det er det vi har gjort og vi har ingen skattepligt til Danmark, har det på skrift fra Skat

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Dennis; jeg har "afmeldt" mig hos Borgerservice for længst, så den er ude af verden.

Til Brian; tak for nyheden, det giver altid ro i sjælen, når SKAT skriftligt anerkender ens tankegang.

Så er der ikke andet for, end at der skal tjenes nogle penge.

Tak for alle svarene - over and out.

Amino Amigo

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis du skifter navn til Helle T, så er du på den sikre side ;-)

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Hvis du skifter navn til Helle T, så er du på den sikre side ;-)

De bedste hilsner

Martin

 

Hahaha... det var dagens goodie! ...

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker lidt, som der er tale om en "ikke-eksisterende forretning", der ikke har noget nationalt tilhørsforhold. Hverken du eller din forretning hører til nogen steder i verden.

Du og din forrretning vandrer derfor fra land til land, mens de økonomiske transaktioner sker i Danmark, hvor også salget sker, samt hvor du er borger.

Jeg har ikke noget at have det i, men jeg kunne da godt tænke mig, at Skat ville synes, at det kunne blive en spændende sag.

I og med hverken du eller din forretning hører til nogen steder i verden, men kun har pengestrøm og salg i Danmark, så kunne det måske godt ske, at Skat kunne finde på at vurdere det som dansk???

Hvis der ikke er præcedens for det i dag, så bliver der måske præcedens i morgen.

Jeg ville personligt ikke have mine transaktioner hverken i Danmark eller EU/FLØS i denne situation.

Hilsen, Robert

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:

Det virker lidt, som der er tale om en "ikke-eksisterende forretning", der ikke har noget nationalt tilhørsforhold. Hverken du eller din forretning hører til nogen steder i verden.

Du og din forrretning vandrer derfor fra land til land, mens de økonomiske transaktioner sker i Danmark, hvor også salget sker, samt hvor du er borger.

Jeg har ikke noget at have det i, men jeg kunne da godt tænke mig, at Skat ville synes, at det kunne blive en spændende sag.

I og med hverken du eller din forretning hører til nogen steder i verden, men kun har pengestrøm og salg i Danmark, så kunne det måske godt ske, at Skat kunne finde på at vurdere det som dansk???

Hvis der ikke er præcedens for det i dag, så bliver der måske præcedens i morgen.

Jeg ville personligt ikke have mine transaktioner hverken i Danmark eller EU/FLØS i denne situation.

Hilsen, Robert



Enig, der kræves bopæl og at man er etableret med firma i det pågældende land, i forhold til mit indlæg, ingenmandsland er DK, hvis SKAT finder ud af man ikke har disse ting i orden, jeg forventede nok bare at disse ting var på plads...

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)