Hmm... interessant. Jeg regnede ikke med flere indlæg. Så kommer jeg ind igen! Jeg bor selvfølgelig forskellige steder i Sydamerika, efterhånden som jeg rejser, det er klart. Her er de lokale skatteforhold generelt også bedre end Danmark for virksomheders beskatning. Men selv i tilfældet, hvor jeg ikke har nogen bolig, og "ikke bor nogen steder i verden med min virksomhed", kan jeg ikke finde hjemlen, SKAT kan kræve beskatning efter danske regler med? Som det allerede står skrevet, har jeg kun en konto i Danmark, og den kan ikke i sig selv udløse nogen form for skattepligt. Det kan mit danske statsborgerskab heller ikke, da jeg ikke (hverken formelt eller reelt) bor i Danmark. Hvad jeg laver (eller ikke laver) i udlandet er SKAT uvedkommende - i hvert fald skal de have en hjemmel at beskatte efter, hvis det jeg har lært i skolen stadig er aktuelt. Kan nogen nævne den efterspurgte hjemmel? Hvis den findes, skal jeg vel i gang med at lave et formelt firma i et eller andet lavskatteland, hvor overskuddet kan ophobe sig. Amino Amigo |
Der er blot tale om et gæt fra min side, da jeg er bekendt med, at Skat ofte laver deres egne regler, især i Skatterådet.
Hilsen, Robert