Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefordele ved at befinde sig i udlandet

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... interessant. Jeg regnede ikke med flere indlæg. Så kommer jeg ind igen!

Jeg bor selvfølgelig forskellige steder i Sydamerika, efterhånden som jeg rejser, det er klart. Her er de lokale skatteforhold generelt også bedre end Danmark for virksomheders beskatning.

Men selv i tilfældet, hvor jeg ikke har nogen bolig, og "ikke bor nogen steder i verden med min virksomhed", kan jeg ikke finde hjemlen, SKAT kan kræve beskatning efter danske regler med? Som det allerede står skrevet, har jeg kun en konto i Danmark, og den kan ikke i sig selv udløse nogen form for skattepligt. Det kan mit danske statsborgerskab heller ikke, da jeg ikke (hverken formelt eller reelt) bor i Danmark.

Hvad jeg laver (eller ikke laver) i udlandet er SKAT uvedkommende - i hvert fald skal de have en hjemmel at beskatte efter, hvis det jeg har lært i skolen stadig er aktuelt.

Kan nogen nævne den efterspurgte hjemmel?

Hvis den findes, skal jeg vel i gang med at lave et formelt firma i et eller andet lavskatteland, hvor overskuddet kan ophobe sig.

Amino Amigo

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:16

Der er blot tale om et gæt fra min side, da jeg er bekendt med, at Skat ofte laver deres egne regler, især i Skatterådet.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er absolut intet det i det beskrevne setup som vil udløse dansk beskatning.

Af hensyn til dit salg i DK vil dine danske kunder nok have en forventning om ar du har en eller anden form for firma.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)