Hej Aminovenner Blev idag kontaktet af et webfirma der gerne vil hjælpe mig med at sælge mit produkt (foto til hjemmesider). Det koster selvfølgelig noget at indgå en sådan aftale og jeg ser et stort plus i at jeg kan koncentrere mig om at gøre det jeg gør bedst (ja - kanvassalg er hårdt :o). Jeg sælger fotoydelser i tre segmenter fra kr. 2500 til 6000 Hvad er et rimeligt salgsprovision til dem hvis de kan skaffe mig kunderne?
Med venlig hilsen Jebber |
Kickback/Salgsprovision - hvor meget er fair at give og hvordan fører jeg det det i mit regnskab?
- 1
|
ingen anelse om størrelsen af provisionen MEN vær nu forsigtig med hvad du indgår og sørg for at du og de andre kan komme ud igen. Det er surt at være bundet til et eller andet som du senere fortryder, måske fordi de låser dig salgsmæssigt eller skal ha provision af alt, så det skal være noget der kan bevises kommer via deres arbejde og INTET andet Dernæst - jeg ved ikke om jeg ville kalde det salgsprovision men det går vil OK, i alle fald , hvis de sender en faktura med moms - for arbejde i forbindelse med salg xxxx (og baserer den på DIN opgørelse af hvad de skal ha af det DE PRÆCIS har solgt) så er det en udgift som alle andre i regnskabet og momsen er helt normal moms¨ vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej John Tak for svar. Vi er enige om "no cure no pay". Jeg har ikke tænkt at skrive en kontrakt (men det skulle vi måsker?). så jeg er ikke så bekymret. Fint med præcisionen af fakturaen |
Hvis du i dag siger du sælger en pakke koster 2500 og man siger at du har en omkostning til tidsforbrug er 1500 så har du 1000 i fortjeneste og så deler i 50% af dette. Det er rimeligt for begge efter min mening. Der er jo ikke nogle som siger at de skal oplyse din fortjeneste du kan bare oplyse deres provision. |
Med venlig hilsen
Brian Jørgensen lobib.dk