Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en grafisk invalid...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop som jeg forsøger på bedste vis, at få til at fremstå relativt professionelt, men har endeligt måtte erkende, at jeg er decideret grafisk invalid og derfor må overlade den del til en der kan stille mig tilfreds :o)

Desværre er jeg også forholdsvis kræsen hvad angår grafisk udseende, og derfor søger jeg en der virkelig kan sit kram, kan sætte farver samme, kombinere tekst med illustrationer eller billeder og den vej igennem stille mig tilfreds. Ønsker ikke at fremstå som en krævende kunde, men erkender gerne at jeg desværre nok er svær at stille helt tilfreds - igen, så søger jeg en der er professionel og ved hvad der vil passe godt ind på shoppen, blot ved at kigge på den.

Det jeg mest mangler hjælp til er, at få lavet et par flotte sliderbilleder - med andre grafiske ting på siden er jeg sådan set tilfreds - jeg har bare enormt stor mangel på grafiske evner når det kommer til slideren. Det skyldes nok til dels at jeg heller ikke er specielt ferm i Photoshop eller lignende, men istedet bruger Powerpoint og Pixlr som en anden amatør. Nok kan et sliderbillede se nok så fint ud i tegneprogrammet, men falmer så mere end ofte når det så lægges på shoppen.

Tror du at du kan stille mig tilfreds rent grafisk, eller kender du en/nogen som måske kan, så hører jeg super gerne fra dig/jer.

For måske bedst at kunne tage stilling til udseendet af slideren, kan shoppen ses her...

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:57

Hej Allan,

Hvis du ikke har fundet en grafiker, må du gerne overveje at bruge mig! Kig på mit tidligere arbejde på www.rakelhinriksdesign.com 

Mvh,

Rakel Hinriks

Tlf. 81736835

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 86
Fra  Brandman.dk Skrevet kl. 12:00

Hej Allan

Jeg har haft masser af krævende kunder gennem tiden (se fx www.louisiana.dk; det var ikke nogen nem fødsel, men resultatet blev knald godt).

Der ikke det fjerneste galt med at være krævende - faktisk er det sjovt for leverandøren, hvis ellers kunden selv er bevidst om at være krævende, så kan man have en åben dialog om det.

Når man skal løse sådan en opgave, handler det om at få defineret udtrykket FØR man går i gang med at designe. Og det kan godt tage lidt tid, men det er tiden værd - frem for at lave en masse dyre om'ere. Min tommelfingerregel er, at hvis det koster 10 kr. at rette i Photoshop, så koster det kun 1 krone at rette i et Word-dokument. Med andre ord: Forberedelse betaler sig rigtig godt.

Jeg ville løse opgaven på følgende måde:

1) At vi får en grundlæggende dialog om, hvad det er du vil med dit website. For når jeg ser på dit site, så vil du rigtig mange forskellige ting, og det er som regel ikke godt, når man snakker salg. Det gode salg handler om at være hamrende målrettet, og tage kunden i hånden hele vejen til kasseapparatet – og helst hjælpe dem med at få pungen op af lommen :-)

2) At vi får en dialog om, hvad det er du vil udtrykke. Det kan vi gøre på mange måder, men den bedste og billigste er, hvis du selv gør en stor del af arbejdet. Det kan du gøre ved fx at finde referencer, på det du vil udtrykke. Dvs. at du trawler nette igennem for billeder, websites, designs, farver, typografi, budskaber eller sliders, som du synes kan det du vil have.

3) At jeg udfordrer det du er kommet frem til i punkt 2 ift. punkt 1.

4) At vi bliver enige om en kreativ brief – det kan være en halv sides penge, der præcist beskriver hvilket mål der skal nås og evt. indeholder 5-10 prioriterede værdiord, som designeren kan oversætte til konkrete bud på dine sliders.

5) At vi designer dine sliders, og at du får dem til gennemsyn / godkendelse.

Punkt 1-3 vil du senere kunne genbruge over for hvilken som helst kreativ leverandør, du skulle have lyst til at arbejde sammen med. Det er nemlig det samme alle kreative har brug for :-)

Jeg kan se, at du er i den gode situation, at du har mængder af godt billedmateriale på din shop, og det er en KÆMPE fordel. For det er altid meget dyrere, at lave flotte kreative løsninger ud af den blå luft, end det er at lave dem ud fra et godt visuelt grundmateriale.

Ring eller skriv bare, hvis du har lyst til at snakke ovenstående igennem helt uforpligtende :-)

Held og lykke med dit projekt

Bedste hilsner

Martin Lund

www.Brandman.dk

91 25 45 15

hello@brandman.dk
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)