Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fornuftigt tilbud vedr. webshop?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars.
 
Umiddelbart er det ud fra tilbuddet svært at vurdere om pris og indhold hænger sammen. Det er altid en god idé at bede om en uddybende problemformulering og forventning til resultat. Om pris og resultat hænger sammen er jo svært at svare på, og det bedste du kan gøre er at indhente tilbud fra flere leverandører. I sidste ende skal investeringen jo kunne flytte nogen varer, og så er det jo en vurderingssag. (ROI - Return Of Investment)
 
Det altovervejende, i moderne webdesign generelt og især for webshops er KONVERTERING. Konvertering af besøgende til kunder. En konverteringsgrad på 1% bliver betragtet som pænt, og det vil altså sige at 1 ud af 100 besøgende bliver til kunder. Jeg må ærligt indrømme at jeg tror din konverteringsgrad ligger meget lavt, uden dog at have indsigt i dine statistikker.
   
For at opnå maksimal konvertering er der mange ting der skal være på plads. Men vigtigst af alt er brugervenlighed (USEABILITY). Der er en række grundregler der skal være på plads, og så er det vigtigt at tænke markedsføring. Sammenlign din webshop med en rigtig butik. Hvis alle varerne ligger gemt i skuffer med DYMO labels på, er det kun de meget målrettede kunder der bliver inspireret til køb. Hvis du præsenterer varerne flot og overskueligt og gerne krydret med IMPULSVARER (F.eks. slagtilbud) er du nået et langt stykke.
 
Ligeledes er det vigtigt at man i opbygningen tager sælgerhatten på, og sørger for at tilgodese målgruppen.
 
Mange andre vigtige elementer gør sig gældende, bl.a. at det skal være meget nemt at afslutte ordren når varen er i kurven, der skal forefindes elementer der opbygger tillid/troværdighed og meget mere.
 
Men som sagt... du er rigtig godt hjulpet hvis du får styr på dit udstillingsvindue og nogle mindre tilretninger i varesektionerne.
 
Et sidste råd: Brug din statistik (hvis du har adgang til en effektiv en af slagsen vel at mærke). Det er vigtigt at følge med i hvor folk kommer fra, hvor de går hen, og hvor længe de gør det. Kun sådan kan du reelt forbedre din webshop.
 
Med venlig hilsen
 
Jonas Arild
Krydspunkt Reklame.
 
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

...dog bevidner deres egen side om at de har visse begrænsninger - om det også er tilfældet når de arbejder for kunder ved jeg ikke.

 
Nu skal man jo ikke kaste med sten  når man selv bor i glashus :)
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/20/2006 10:45:51 AM
Forfatter: Jonas Arild - Krydspunkt Reklame
Hej Lars.




Umiddelbart er det ud fra tilbuddet svært at vurdere om pris og indhold hænger sammen. Det er altid en god idé at bede om en uddybende problemformulering og forventning til resultat. Om pris og resultat hænger sammen er jo svært at svare på, og det bedste du kan gøre er at indhente tilbud fra flere leverandører. I sidste ende skal investeringen jo kunne flytte nogen varer, og så er det jo en vurderingssag. (ROI - Return Of Investment)




Det altovervejende, i moderne webdesign generelt og især for webshops er KONVERTERING. Konvertering af besøgende til kunder. En konverteringsgrad på 1% bliver betragtet som pænt, og det vil altså sige at 1 ud af 100 besøgende bliver til kunder. Jeg må ærligt indrømme at jeg tror din konverteringsgrad ligger meget lavt, uden dog at have indsigt i dine statistikker.




For at opnå maksimal konvertering er der mange ting der skal være på plads. Men vigtigst af alt er brugervenlighed (USEABILITY). Der er en række grundregler der skal være på plads, og så er det vigtigt at tænke markedsføring. Sammenlign din webshop med en rigtig butik. Hvis alle varerne ligger gemt i skuffer med DYMO labels på, er det kun de meget målrettede kunder der bliver inspireret til køb. Hvis du præsenterer varerne flot og overskueligt og gerne krydret med IMPULSVARER (F.eks. slagtilbud) er du nået et langt stykke.




Ligeledes er det vigtigt at man i opbygningen tager sælgerhatten på, og sørger for at tilgodese målgruppen.




Mange andre vigtige elementer gør sig gældende, bl.a. at det skal være meget nemt at afslutte ordren når varen er i kurven, der skal forefindes elementer der opbygger tillid/troværdighed og meget mere.




Men som sagt... du er rigtig godt hjulpet hvis du får styr på dit udstillingsvindue og nogle mindre tilretninger i varesektionerne.




Et sidste råd: Brug din statistik (hvis du har adgang til en effektiv en af slagsen vel at mærke). Det er vigtigt at følge med i hvor folk kommer fra, hvor de går hen, og hvor længe de gør det. Kun sådan kan du reelt forbedre din webshop.




Med venlig hilsen




Jonas Arild


Krydspunkt Reklame.




For god ordens skyld, det staves "usability".
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/20/2006 10:49:33 AM
Forfatter: Jonas Arild - Krydspunkt Reklame

...dog bevidner deres egen side om at de har visse begrænsninger - om det også er tilfældet når de arbejder for kunder ved jeg ikke.





Nu skal man jo ikke kaste med sten når man selv bor i glashus :)


Jeg kaster naturligvis IKKE med sten, jeg pointerede faktorer som der kunne have indflydelse for spørgers valg og tilbud. Hvis du i øvrigt har kritik af mit "glashus" er du meget velkommen til at skrive vedrørende dette så jeg kan rette eventuelle fejl.
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I Amino's gode ånd, var det nu ment som et kærligt kindklap.

Hvis vi vender tilbage til nøgleordet KONVERTERING er der jo også ting I selv burde gøre.
 
Vi kan sagtens tage en venlig sparringsdialog hvis du ønsker det, men det bør nok ikke være i denne tråd :)
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

For god ordens skyld, det staves "usability"..

Jeps.. det var en svipser. For en anden god ordens skyld så ville det være rart hvis du kun "quoter" det du svarer på for at undgå kilometerlange tråde :)
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen lyder ikke urimelig. Men er der ikke noget med, at der er flere skabeloner at vælge imellem, fra dem der hoster webshoppen? Det kunne måske klare behovet samtidig med at I koncentrerede jer om at få flottere (og væsentligt) større billeder ind.

Et permanent banner på toppen vil heller ikke være usmart.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/20/2006 10:54:36 AM Forfatter: Haurum Jeg kaster naturligvis IKKE med sten, jeg pointerede faktorer som der kunne have indflydelse for spørgers valg og tilbud. Hvis du i øvrigt har kritik af mit ''glashus'' er du meget velkommen til at skrive vedrørende dette så jeg kan rette eventuelle fejl.


Så er det jo interessant at høre, hvad du synes, der viser Concept-Is begrænsninger? Så kan vi jo lære af hinandens fejl herinde.
Har nu ikke noget med Concept-i at gøre, men er ganske almindelig nysgerríg
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/21/2006 10:50:55 AM
Forfatter: Casper Sigaard
Dato: 1/20/2006 10:54:36 AM Forfatter: Haurum Jeg kaster naturligvis IKKE med sten, jeg pointerede faktorer som der kunne have indflydelse for spørgers valg og tilbud. Hvis du i øvrigt har kritik af mit ''glashus'' er du meget velkommen til at skrive vedrørende dette så jeg kan rette eventuelle fejl.



Så er det jo interessant at høre, hvad du synes, der viser Concept-Is begrænsninger? Så kan vi jo lære af hinandens fejl herinde.

Har nu ikke noget med Concept-i at gøre, men er ganske almindelig nysgerríg


God idé.

For det første vises deres tegn ikke korrekt på mac - primært æ, ø, å, men der er også andre tegn der ikke vises som tilsigtet.

I bunden af siden står følgende "Føj til foretrukne                                                                                      © Concept Interest ApS", det har sandsynligvis relation til førstnævnte fejl, og fejlen eksisterer sandsynligvis primært på mac, men det gør det ikke mindre fatalt.

Menuen er ikke positioneret korrekt:

concept-i menu

Siden er bygget op i tables, som kun er beregnet til tabulære data, selvom at det slet ikke er nødvendigt.

De bruger h1 og h2-tags i deres head-tag hvilket er en fejl iflg. HTML 4.01 transitional, hvilket de i starten af dokumentet angiver at de benytter.

Der er muligvis andre fejl, jeg har blot kastet et hurtigt blik på siden.
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
I øvrigt kan man mene at det er en begrænsning at de benytter HTML 4.01, selv vil jeg anbefale at få siden sat op i XHTML 1.0, dog ved jeg ikke om de gør dette for deres kunder.
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)