Hej Lars.
Umiddelbart er det ud fra tilbuddet svært at vurdere om pris og indhold hænger sammen. Det er altid en god idé at bede om en uddybende problemformulering og forventning til resultat. Om pris og resultat hænger sammen er jo svært at svare på, og det bedste du kan gøre er at indhente tilbud fra flere leverandører. I sidste ende skal investeringen jo kunne flytte nogen varer, og så er det jo en vurderingssag. (ROI - Return Of Investment)
Det altovervejende, i moderne webdesign generelt og især for webshops er KONVERTERING. Konvertering af besøgende til kunder. En konverteringsgrad på 1% bliver betragtet som pænt, og det vil altså sige at 1 ud af 100 besøgende bliver til kunder. Jeg må ærligt indrømme at jeg tror din konverteringsgrad ligger meget lavt, uden dog at have indsigt i dine statistikker.
For at opnå maksimal konvertering er der mange ting der skal være på plads. Men vigtigst af alt er brugervenlighed (USEABILITY). Der er en række grundregler der skal være på plads, og så er det vigtigt at tænke markedsføring. Sammenlign din webshop med en rigtig butik. Hvis alle varerne ligger gemt i skuffer med DYMO labels på, er det kun de meget målrettede kunder der bliver inspireret til køb. Hvis du præsenterer varerne flot og overskueligt og gerne krydret med IMPULSVARER (F.eks. slagtilbud) er du nået et langt stykke.
Ligeledes er det vigtigt at man i opbygningen tager sælgerhatten på, og sørger for at tilgodese målgruppen.
Mange andre vigtige elementer gør sig gældende, bl.a. at det skal være meget nemt at afslutte ordren når varen er i kurven, der skal forefindes elementer der opbygger tillid/troværdighed og meget mere.
Men som sagt... du er rigtig godt hjulpet hvis du får styr på dit udstillingsvindue og nogle mindre tilretninger i varesektionerne.
Et sidste råd: Brug din statistik (hvis du har adgang til en effektiv en af slagsen vel at mærke). Det er vigtigt at følge med i hvor folk kommer fra, hvor de går hen, og hvor længe de gør det. Kun sådan kan du reelt forbedre din webshop.
Med venlig hilsen
Jonas Arild
Krydspunkt Reklame.
|
...dog bevidner deres egen side om at de har visse begrænsninger - om det også er tilfældet når de arbejder for kunder ved jeg ikke.
Nu skal man jo ikke kaste med sten når man selv bor i glashus :)