Hej alle. Jeg vil starte min egen webshop med special udstyr til heste, som er min store interesse. Jeg har planer om at den skal videreføres som en butik en dag, men jeg vil først starte den op på nettet. Da jeg så har spurgt til nogle gode produkter osv. er der en der nævner for mig at jeg skal huske noget salgstilladelse for at bestille et specielt produkt, som skal hjem fra England. Det er her jeg vil spørge jer: Hvilken tilladelser osv. skal man have for at bestille produkter hjem og hvordan skaffer jeg disse tilladelser? Hvad er reglerne for en virksomhed på nettet, moms + skat osv? Håber i kan hjælpe! MVH Cecilia Rasmussen |
Hej Cecilia
Det er godt at høre du vil starte en webshop på baggrund af din interesse for emnet frem for fokus på at du bare vil tjene penge. Så er du allerede langt. Jeg er dog i tvivl om, hvor du skal lede for at finde de rette salgstilladelser m.m., men prøv at kontakte skat.dk, for du skal bl.a. tage højde for told ved importen. Søg evt på deres virksomhedsside, for det kan være de har noget information om hvad det kræver.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2094921
Hilsen Kathrine, Danhost