Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords kampagne, CPC pris stiger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede en Adwords kanpagne i Maj måned, men som tiden går stiger prisen (CPC) støt og roligt. I starten kunne mine søgeord give top 10 placeringer for under 1 krone, nu koster de samme søgeord 3-5 kroner. Det er en rimelig høj stigning på kort tid vil jeg mene.

Har andre oplevet det sammen.

Mvh

Axel

www.pakua.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:17

Hej Axel

Ja, - og det vil bare fortsætte i fremtiden.

Grunden er, at flere og flere finder ud af, at AdWords er en af de mest effektive at få kunder i deres forretning.

Og da AdWords er en auktion på søgeord, så vil der helt naturligt være hårdere og hårdere konkurence om søgeordene.

Hvad kan man så gøre?

Jeg kan hjælpe på 2 måder: Enten ved at optimere mine kunders AdWords kampagner - og alternativet er at arbejde med de organiske søgeresultater - altså søgemaskineoptimering. Har du ikke en omsætning, der berettiger min timepris, så kan du alternativt købe Søgeoptimeringsrapporten og selv gå i gang.

Venlig hilsen, Christian

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:13

Måske et spørgsmål til Christian. 

Jeg mindes at have læst engang, at hvis der genereres mange klik via sin kampagne, så får man lidt 'rabat'

med hensyn til visninger, priser og placeringer, altså så prisen godt kan falde lidt.

Eller er det helt misforstået ?

Mvh.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:26

Nu ved jeg ikke lige hvad det er for et marked du er på (produkt/land), men i mange unge markeder ser vi fortsat store prisstigninger. Hvis du er en af de få der starter med AdWords, ja så er det billigt, men hurtigt kommer flere til, og så stiger priserne helt naturligt, som du har oplevet det.

Men sådan er det ikke i alle brancher. For naturligvis er der en øvre smertegrænse - der hvor annoncørerne i et marked ikke længere kan tjene penge på det, eller andre kanaler pludselig bliver mere attraktive.

I mange af dere mere konkurrenceprægede markeder oplever vi faktisk faldende priser, og mange virksomheder der flytter budgetter fra PPC til organisk optimering - bå¨de fordi de er blevet klogere, og fordi priserne er blevet for høje. Hvis man skal betale 50-100 kroner for et klik (som mange gør!), så kan organisk optimering lige pludselig rigtig godt betale sig for mange.

Selv i Danmark er den ved at tippe. Vi oplever brancher her, hvor klikpriserne nærmer sig 50 kroner. Men virksomheder i de brancher tjener stadig penge på det - det er derfor de er nået op i de priser.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:23

Hej John.

Jo, det har du i ALLERHØJESTE grad ret i. Der er en meget stor rabat på klikprisen, hvis folk tit klikker på annoncen (alt andet lige).

Det er een af faktorene jeg arbejder meget aktivt med og som er en medvirkende årsag til at virksomhederne kan se fidusen i at få mig til at hjælpe med at optimere deres AdWords kampagne. Jeg har efterhånden mistet følingen med, hvor mange virksomheder jeg har hjulpet gennem årene, lidt over 100 vil jeg tro inden for alle mulige brancher.

Hvis priserne er 50 eller 100 kr, som Mikkel skriver, så er det næsten 100% sikkert at kampagnen ikke er rigtigt optimeret. Og så vælger mange naturligvis den organiske vej, hvilket jeg da også vil anbefale når man har fundet ud af, at markedet er der.

Venlig hilsen, Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:18

> Hvis priserne er 50 eller 100 kr, som Mikkel skriver, så er det næsten 100% sikkert at kampagnen ikke er rigtigt optimeret.

Så har du taget fejl af det jeg sagde - eller også arbejder du bare ikke i den type markeder jeg gør :) For der er bestemt markeder, hvor 50-100 kr. er den pris du må slippe, når din kampagne er super-optimeret. Og der er markeder hvor det er endnu mere. I Danmark oplever vi flere og flere højprifitmarkeder, hvor prisen nærmer sig 30-50 kr.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:57

Helt enig. Jeg har optimeret kampagner, hvor visse ord kostede over 100 kr. pr. klik, før vi gik i gang. Vi landede på 60 kr. pr. klik for de samme ord. Det kan godt være, der er andre, der kunne have optimeret endnu bedre, men jeg tillader mig at tvivle. Der er stor forskel på markederne - og på, hvem der arbejder i hvilke segmenter. Jeg har kunder, der synes, at en klikpris på 5 kr. godt nok er høj - og jeg har kunder, der næsten "tilbeder mig", fordi jeg fik deres klikpris ned på 60 kr...

Priser stiger på PPC inden for rigtig mange brancher endnu - og derfor er der flere, der får øjnene op for organisk optimering. Og som pludselig kan se en fidus i at betale de timelønninger, som en dygtig SEO'er koster. Og det betyder så, at priserne falder igen, som Mikkel skriver. Og så kommer der plads til nye annoncører - priserne stiger - flere endnu hopper på organisk. Og så har vi da lidt at lave, for vi arbejder både med AdWords og søgemaskineoptimering Wink

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:21

Hej Axel,

Konkurrencen på de produkter du har i din webshop kan vel bedst betegnes som moderat, Derfor er mit bud at stigningen i dine klikpriser skyldes at relevansen af din kampagne ikke er helt i top. Ved at optimere kampagnen på ganske få punkter, vil du sikkert opleve stagnerende hvis ikke faldende klikpriser. Jeg er sikker på at en af d'herrer kan gøre en stor forskel på kort tid:-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)