Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af udbetalt negativ moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Amino

Eftersom momsindberetningen nærmer sig, og jeg derfor skal til at indberette for første gang, har jeg lige et spørgsmål.

Jeg har forstået, at har man negativ moms, så får man dette udbetalt fra skat (hvilket jeg har) - mit spørgsmål går så på, om jeg beskattes af denne udbetalte moms? Altså, tæller det som en "normal" indtægt?

På forhånd tak for hjælpen Smile

Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

Nej. Du beskattes af overskud fra driften.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej - moms har som sådan jo INTET med dit over eller underskud at gøre - det er jo slet ikke en del af det driftsresultat du betaler skat af - så svaret er, at det skal du absolut ikke

Du vil se når du indberettter, at skattesiden spørger dig om det kan være en fejl, at din moms er negativ, og det svarer du bare OK videre til. Det er klart, at har man det konstant så kan man forestille sig spørgsmål, men der er ingen problemer så længe du driver din virksomhed som egentlig virksomhed hele vejen - så du kan ignorere advarslen i så fald

Når du kan spørge om negativ moms udløser skat, kunne det være et råd at du finder dig en økonomi person der kan kigge over skulderen når du skal lave årsafsluting så alt er OK i moms og skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)