Et par hjemmesider som er sindssygt godt optimeret, med meget høj konvertering:
|
her fandt jeg noget interessant
http://everindex.dk/top-sites-in-denmark/
Et par hjemmesider som er sindssygt godt optimeret, med meget høj konvertering:
|
Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.
aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk
Der er altid optimeringspotentiale i søgemaskineoptimering. Kigger du fx. på den webshop du selv linkede til, så er der jo reelt et potentiale i at søgemaskineoptimere hver eneste produkt. Dertil kan du aldrig stoppe med at konverteringsoptimere i form af split tests.. Jeg læste engang bogen "AB - Always Be Testing" - her er der et case eksempel på Amazon fra den spæde start, og hvordan de hele tiden konsekvent havde 5-10 split tests kørende på deres hjemmeside. De testede ting de selv ikke mente ville give mening eller de faktisk regnede med ville give dårlige konv. men er der bare den mindste chance for en 0.01% optimering, så betaler det sig jo mange gange ind på sigt. De testede med op mod 5 variationer som hver kunne have 3 variabler... Altså ABx xBC AxC osv... Så selvom du allerede har split testing din knap med grøn blå og rød.. Så kunne det jo være at sort gav en højere konv. rate i forhold til din webshop og målgruppe. Min konklusion er, at det at optimere en hjemmeside, ikke er en opgave der kan afsluttes. |
Helt enig - rigtig godt skrevet Poul. To hovedpunkter for at en hjemmeside er rigtig godt optimeret - SEO og mobil optimeret |
interessant men hvordan kan man gøre det ud over ord optimering? eller skal man lave en side for hver en produkt? |
aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk
tænker du på at siden skal være mobil venlig? jeg tænker at det kan vel diskuteres, du køber f.eks aldrig tøj på din mobil???så hvor relevant er det at optimere en tøj side? |
aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk
Jeg synes, Kim Wassmann har en vigtig pointe, fordi flere og flere kunder kommer fra mobil-folket. Ganske som glad, er jeg modstander af at købe tøj på internettet. Til gengæld er der mange, der surfer rundt for at finde inspiration. Kvinder "oser" jo rundt i tøj-butikker. De vil have en oplevelse. Efterhånden finder de ud af, hvad de vil købe, og så leder de efter et godt/billigt sted. Har man købt sokker eller undertøj i en butik, og dermed kender mærke og størrelse, er der intet i vejen med at finde en tøj-webshop og købe det, som man kender i forvejen. Jeg tror, at den der sikrer sig, at webshoppen er mobil-venlig, er på vej til at blive optimeret. |
det er fedt at vi kan være så uenige. når man har ikke tid til at shoppe "life" så køber man tøj på nettet. de fleste jeg kender køber tøj på nettet det er hurtigere og faktisk billigere. |
aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk
Et rigtigt vigtigt skridt i søgemaskineoptimering er altid Landingpages, som regel jo flere jo bedre - og jo mere konkrete søgefraser / long tail keywords jo bedre. Så ja, som udgangspunkt skal hvert eneste produkt have sin egen siden, og dermed sin egen landingside optimeret mod søgninger på det produkt. Du optimere denne side på præcis samme måde du optimere alle andre sider.. |
ja tænkte det nok , det med keywords er interessant fordi at det er sjældent jeg ser nogle hjemmesider med keywords der er længere end et par ord.f.eks den nævnte side Saxo har kun en linie med keywords der står billige bøger osv. men f.eks min side aupairagency.dk har lange keywords og ligger knap så godt som saxo. sp er om keywords har den oprindelige betydning når man optimerer en side?? eller hvor stor en betydning det har... |
aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk