Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af affiliate indtægt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken værdi bogfører i nu i bogfører jeres affiliate indtægter hos fx adservicemedia? Venter i på payment note eller går i ind i statistikken og tager de pågældende måneder?

Gør man det på den måde, så synes jeg nemlig det er svært at sammenligne med fx payment noterne.

Samme problematik har jeg for fx Tradedoubler at jeg er blevet lidt i tvivl om man blot skal vente på man får en payment note. Der kan dog gå et stykke tid hvis man ikke har de store indtægter, og kan derved passere et skatteår.

På forhånd tak

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi venter på payment note af den simple årsag, at leads og salg kan blive fjernet inden udbetalingen, ligesom der kan være annoncører hos Tradedoubler der ikke betaler og man derfor ifølge deres retningslinjer ikke modtager noget som helst.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ok og så medfører den i det regnskabsår som i får paymentnoten i? Nu ved jeg godt i tjener pænt, men i princippet kunne i jo risikere at der gik 6 mdr fra en indtægt i december måned 2013 til i modtog payment note i juni måned 2014 efter i har aflagt årsregnskab.

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, men vi har ikke råd til at gøre det anderledes. Vi har f.eks. stadig et udestående på knap 20.000, der er optjent i november/december 2012. Hvis vi havde medtaget de penge i regnskabet 2012, havde vi betalt skat af nogle penge, som vi højst sandsynligt aldrig modtager. Jeg mener derfor at det er legalt at gøre som vi gør. Vi har jo også løbende måned + 30 dages kredit hos Google og den udgift trækker vi heller ikke fra før regningen er betalt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj

Tak for svar:) Jeg har haft gjort det ved at se på statistikkerne men har desværre måtte sande, at payment notes ikke helt har harmoneret med de indtægterne jeg har bogført.

Tror vist jeg er nødt til at se 2011 og 2012 igennem igen og lave en modpostering så jeg omsider kan få saldoen til at gå op :)

 

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hej

Det handler også lidt om hvornår 'serviceydelsen' (din indsats/din skabte indtjening) er leveret.

Du kan egentlig kun være sikker på at serviceydelsen er leveret når du står med et udbetalingsbilag, da det fungerer som dokumentation for ydelsen.

Der kan jo ske annulleringer e.l. som ændrer den endelige afregning/det endelige tilgodehavende.

Jeg anbefaler at du bogfører ud fra udbetalingsbilag og det er også en anerkendt metode hvis man holder sig til altid at bogføre på udbetalingstidspunktet.

Mvh. Ken
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for endnu et godt svar.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)